استاندار خوزستان: مناسبت ها و اعیاد پیش رو طبق دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شود

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۳:۵۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۹۳۴۸
استاندار خوزستان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب قدر، راهپیمایی روز قدرس و نماز عید فطر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز شنبه ۲۷ فروردین‌ ماه در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند بیماری کاهشی است اما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبت‌ها همچنان ضروری است.

او بر برنامه ریزی در راستای تشویق و ترغیب عموم مردم در برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است.

استاندار خوزستان در خصوص دستورالعملی‌های بهداشتی مراسم شب قدر و نماز عید فطر افزود: در حال حاضر در استان شهر قرمزی وجود ندارد ولی طبق دستورالعمل های سطح ملی برگزاری مراسم شب قدر در این شهرها در اماکن مسقف با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری بوده و زمان مراسم حداکثر ۹۰ دقیقه است.

خلیلیان توضیح داد: در شهرهای نارنجی برگزاری مراسم شب قدر در اماکن مسقف با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر زمان مراسم ۹۰ دقیقه، در شهرهای زرد ۷۰ درصد ظرفیت و حداکثر زمان مراسم ۹۰ دقیقه و در شهرهای آبی محدودیتی از بابت ظرفیت وجود نداشته و طول مراسم می‌تواند از ۹۰ دقیقه بیشتر باشد، ولی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در تمام شهرها ضروری است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه مسوول نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی سازمان تبلیغات اسلامی است، بیان کرد: مراسم راهپیمایی روز قدس نیز در تمام شهرها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و نظایر آن برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: نماز عید فطر نیز در فضای آزاد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز