استاندار خوزستان: ضرورت تدوین نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان / تشویق بخش خصوصی و صنایع برای تولید بخشی از برق مورد نیاز خود

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۲۲:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۰۷۵۰
استاندار خوزستان بر تدوین نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد و گفت: باید بخش خصوصی و صنایع را تشویق کنیم که بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند‌.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه 1401 در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار کرد: باید نقشه راه اقتصاد مقاومتی خوزستان تدوین و دستور کارها طبق نقشه راه تنظیم شود و تا پایان سال برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان محقق شوند.

او گفت: شعار سال طبق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، بنابراین این پیوند باید با نقشه راه تنظیم و تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی با هم انجام شود.

استاندار خوزستان اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی را مهم دانست و افزود: توسعه تجارت با کشورهای همسایه از اولویت اول ماست و پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که باعث افزایش تجارت با عراق شود، همچنین ضروریست تقویت بازارچه‌های مرزی در نقشه راه اقتصاد مقاومتی دیده شوند.

خلیلیان بیان کرد: تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری برنامه‌ای برای توسعه تجارت از طریق پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه انجام و بخش خصوصی در ساماندهی بازارچه‌های مرزی نیز به کار گرفته شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به بکارگیری و نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: باید با ایجاد ظرفیت‌سازی، بخش خصوصی و صنایع را تشویق کنیم که بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند که در همین راستا یکی از صنایع موفق به این کار شده است.

او بر کاهش ۱۰ درصد مصارف برق تاکید کرد و افزود: دمای اداره ها در بازه ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و بر آن نظارت شود و اگر اداره‌ای نسبت به آن بی توجهی کند، اعلام شود.

خلیلیان تصریح کرد: تغییر و تنظیم ساعت کار اداره ها در ماه‌های گرم سال از دیگر مواردی است که جلسه های بعدی در خصوص آن تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قطعی برق در مصارف خانگی و صنعت بدون هماهنگی نباشد، ادامه داد: باید خانوارها را به سمت صرفه جویی و مصرف بهینه تشویق کنیم و رسانه‌ها در این موضوع نقش بسیار مهمی دارند.

او بر همکاری اداره گاز با نیروگاههای گازی تاکید کرد و افزود: تامین برق صنایع کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تامین کننده و پشتیبان صنایع بزرگ هستند که اشتغال بالایی نیز دارند.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان اضافه کرد: باید جایگزینی برای تولید برق به جای نیروگاه‌های برق‌ آبی داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل در ماه‌های گرم دچار قطعی برق نشویم./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز