اهدای عضو و نجات جان ۱۴ هم استانی و هموطن طی دو ماه اول سال ۱۴۰۱ خوزستان

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۹۵۹۵
اهدای عضو و نجات جان ۱۴ هم استانی و هموطن طی دو ماه اول سال ۱۴۰۱ خوزستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی پنج اهدای عضو از سوی مردم خوزستان، سه کبد و ۹ کلیه در بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد و یک قلب به تهران و یک کبد نیز به شیراز برای پیوند به موارد اورژانسی انتقال داده شد تا در مجموع جان ۱۴ هم استانی و هموطن در طی دو ماه اول سال ۱۴۰۱ نجات یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد حسین سرمست امروز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پنجمین اهدای عضو طی سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته اهدای عضو، به لطف زحمت تیم تخصصی پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد.

او گفت: در این عمل اعضای مرحومه"ناهید راشدی" بانوی ۲۳ ساله هم استانی با سخاوت و ایثار خانواده بزرگوار ایشان موجب نجات جان چهار بیمار نیازمند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: قلب، کبد و دو کلیه ایشان به چهار بیمار نیازمند که در صف دریافت عضو بودند، پیوند زده شد.

سرمست بیان کرد: پیوند قلب انجام شده سومین پیوند موفق قلب در استان خوزستان به حساب می آید.

او اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی پنج اهدای عضو از سوی مردم خوزستان، سه کبد و ۹ کلیه در بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد و یک قلب به تهران و یک کبد نیز به شیراز برای پیوند به موارد اورژانسی انتقال داده شد تا در مجموع جان ۱۴ هم استانی و هموطن در طی دو ماه اول سال ۱۴۰۱ نجات یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان تصریح کرد: شایسته است از مردم ایثارگر و با سخاوت استان که در فرهنگ حیات بخش اهدای عضو مشارکت می کنند، تشکر و قدردانی نماییم./انتهای پیام

 

 

نظر شما