اخطاریه مدیریت بحران خوزستان؛ ورود توده جدید گرد و خاک به استان

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۵:۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۳۱۳۵۹
اخطاریه مدیریت بحران خوزستان؛ ورود توده جدید گرد و خاک به استان
اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک در استان اخطاریه(هشدار سطح نارنجی) صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل مدیریت بحران خوزستان امروز شنبه 31 اردیبهشت ماه در اطلاعیه ایی در خصوص ورود توده جدید گرد و خاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این اخطاریه وزش بادهای نسبتاً شدید در نواحی مرزی و خیزش گرد و خاک در این مناطق  از روز شنبه(۳۱ اردیبهشت) تا اواسط وقت یکشنبه(یکم خرداد) مورد انتظار است که این پدیده کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا را به ویژه در مناطق غربی، جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان  به همراه دارد.

اختلال در تردد جاده ای، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه های سبک و احتمال شکستن سرشاخه درختان از دیگر مخاطره های این پدیده پیشبینی شده است.

براساس این هشدار، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه‌های سبک مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره و سایر اقدام های پیشگیرانه لازم، استفاده از ماسک مناسب، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه های مرتبط شهرستان برای اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدام های مورد نیاز برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اخطاریه است.

لازم به ذکر است که بر اساس این اخطاریه اقدام های لازم در قالب ۲۲ بند از سوی اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز