وزیر کشور: دستور رهبری برای رسیدگی سریع به آلام مردم آبادان / حادثه متروپل جنایتی بزرگ است

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۰۰:۵۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۳۳۷۷
وزیر کشور: دستور رهبری برای رسیدگی سریع به آلام مردم آبادان / حادثه متروپل جنایتی بزرگ است
وزیر کشور گفت: حادثه متروپل آبادان جرم بزرگی است و دستگاه قضایی باید با اشد مجازات ها مسببان و غفلت کنندگان برخورد کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، احمد وحیدی پنج‌شنبه ۵ خرداد ماه اظهار کرد: از ابتدای حادثه متروپل آبادان، استاندار خوزستان به همراه سایر مسوولان وارد صحنه شدند و ضمن تشکیل ستاد مدیریت بحرا ن و تقسیم کار، فعالیت‌‌های مربوط به آواربرداری آغاز شد.

او گفت: محدودیت فضای موجود، خسارت ها وارده، اولویت‌دهی به نجات افراد و یافتن پیکرهای عزیزانمان، این عملیات را با پیچیدگی‌ خاصی روبه رو کرده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ۴٨ ساعت نخست در بحران‌ها به عنوان فرصت طلایی تلقی می‌شود تا بتوانیم افرادی را که در حادثه گرفتار شده‌اند، نجات دهیم، افزود: با تدابیر به کار گرفته شده در این حادثه ٣٩ نفر از هم‌وطنانمان نجات یافتند که بسیاری از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شده‌اند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

وحیدی بیان کرد: متأسفانه آمار فوت‌شدگان حادثه متروپل تا این لحظه به ١٩ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: اکنون وارد مرحله خطر زدایی شده‌ایم و باید ناپایداری سازه را برطرف کنیم، البته این کار پیچیدگی‌های فنی خاص خود را دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه با وجود حضور ماشین‌آلات ‌ متعدد در محل حادثه به دنبال وارد کردن ماشین آلات سنگین‌تری هستیم، گفت: هم‌اکنون کارگاه بزرگی در محل حادثه با کمک همه استان‌ها و دستگاه‌ها ایجاد شده است تا بتوانیم پاسخگوی مردم عزیزمان باشیم.

وحیدی افزود: به دستور استاندار خوزستان از ابتدای حادثه همه دستگاه‌ها مشارکت داشتند و مدیریت بحران در سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، قرارگاه کربلا، سپاه استان و… فعال شد.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های لازم در منطقه با هماهنگی انجام می‌شود، اما وجود سازه‌های ناپایدار موجب نگرانی است، تاکید کرد: از همه مردم عزیز آبادان و داغ دیدگان خواهشمندیم تا به سازه نزدیک نشوند.

وزیر کشور با بیان اینکه آتش نشانان نقش مهم و پر رنگی را در کمک‌رسانی داشتند، توضیح داد: پس از حضورمان در محل حادثه دستورهای لازم از سوی رییس جمهور داده ‌می‌شد و معاون اول ایشان کارها را دنبال می‌کرد.

وحیدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امروز دستورهای لازم را در خصوص حادثه متروپل به رییس‌جمهور داده بودند و آیت الله رییسی این دستورها را به ما ابلاغ کردند.

او اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب دستور رسیدگی به این واقعه تلخ را داشتند تا مجددا تکرار نشود، همچنین دستور تسریع در رسیدگی به آلام مردم و رفع مشکلات را دادند.

وزیر کشور بیان کرد: در جلسه امروز پیرامون مسایل مربوط به آواربرداری، خطرزدایی، رسیدگی به خانواده‌های داغدار، جبهه‌های جدید مدنظر برای کار، افزودن ماشین‌آلات سنگین به محل حادثه، جمع آوری اطلاعات افراد صدمه‌‌دیده و… مورد بحث قرار گرفت و تقسیم‌کار شد.

وحیدی با یادآوری اینکه پیرو دستور مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور کار به صورت جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: حادثه متروپل آبادان یک جنایت بود، از کسانی که برای کسب درآمد بیشتر به این راحتی با جان مردم بازی می‌کنند، نباید گذشت و مسیله متروپل باید به درس عبرتی تبدیل شود.

او افزود: دستور بررسی مجدد تمامی پرونده‌هایی که صدور شکایت داشته‌اند، صادر شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: حادثه متروپل آبادان جرمی بزرگ است و دستگاه قضایی باید با اشد مجازات ها مسببان و غفلت کنندگان برخورد کند.

وحیدی در پایان بیان کرد: اکنون ساختمان در مرحله مقاوم‌سازی‌ و آواربرداری قرار دارد، مراحل بعدی پس از اظهار نظر و بررسی کارشناسانه متخصصان انجام خواهد شد./انتهای پیام

 

 

نظر شما