مخبر: کارگروه ویژه شناسایی ساختمان های پر خطر کشور در دولت تشکیل می شود/ فعالیت بدون اغماض تیم حقیقت یاب حادثه متروپل آبادان تا آخرین لحظه

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۵:۳۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۳۴۹۶
مخبر: کارگروه ویژه شناسایی ساختمان های پر خطر کشور در دولت تشکیل می شود/ فعالیت بدون اغماض تیم حقیقت یاب حادثه متروپل آبادان تا آخرین لحظه
معاون اول رییس جمهور در جلسه مرکز فرماندهی عملیات بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: با تشکیل یک کارگروه کارشناسی در دولت و دستگاه های مربوطه دستورالعملی برای نظارت و شناسایی ساختمان های پر خطر در کشور به منظور تخلیه سریع و یا ایمن سازی آنها تهیه و تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد مخبر دزفولی ظهر امروز(جمعه 6 خرداد ماه) پس از بازدید میدانی از محل حادثه ریزش ساختمان متروپل با حضور در جلسه مرکز فرماندهی عملیات بحران حادثه که با حضور وزیر کشور، استاندار خوزستان، رییس جمعیت هلال احمر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور و مسوولان مربوطه برگزار شد، با اشاره به حس ولایت مداری و عشق خالصانه و عمیق مردم استان خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان به ایمه اطهار اظهار کرد: مردم این خطه طی هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع جانانه ای از کشور و انقلاب داشتند و ما هم وظیفه داریم تا آخرین لحظه در کنار مردم خونگرم این منطقه برای کاهش آلام و دردهای آنان پس از این حادثه دلخراش و رسیدگی به پرونده مقصران حضور داشته باشیم.

او با اشاره به دستورها و پیگیری های شبانه روزی مقام معظم رهبری و رییس جمهور از زمان وقوع حادثه برای نجات مصدومان و همچنین پایان عملیات آواربرداری حادثه متروپل آبادان، گفت: دولت و همه دستگاه های خدمت رسان با تمام توان و امکان ها برای کمک به حادثه دیدگان و خانواده های داغدار به میدان آمده اند.

معاون اول رییس جمهور ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های خدمت رسان، امدادگران، آتش نشانی و نیروهای مردمی اظهار کرد: باید همه دستگاه ها با تمام توان و بسیج همه نیروها و امکان و تجهیزها، عملیات آواربرداری این حادثه دلخراش را تسریع بخشند.

مخبر با بیان اینکه طبق گزارش ها و بازدید میدانی هیچ گونه کمبود تجهیزها وجود ندارد و دولت آمادگی دارد در صورت نیاز بیشتر، سایر ظرفیت های خود و سایر دستگاه‌های کشور را به کار گیرد، گفت: همکاری و حضور به موقع در راستای کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و موضوع های اینچنینی به یک رویکرد در دولت و کشور تبدیل شده و البته اولویت ما همواره تلاش برای پیشگیری از این وقایع تلخ است.

او همچنین با تاکید براینکه با تمام مقصران این حادثه و بخش هایی که در انجام امور نظارتی و صدور مجوزهای ساخت و ساز این مجموعه اهمال و یا خطا کرده اند، برخورد شدید خواهد شد، افزود: با تشکیل یک کارگروه کارشناسی در دولت و دستگاه های مربوطه دستورالعملی برای نظارت و شناسایی ساختمان های پر خطر در کشور به منظور تخلیه سریع و یا ایمن سازی آنها تهیه و تدوین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور از ساکنین و اصناف همجوار با ساختمان متروپل خواست که نگرانی از بابت ضررهای مالی این حادثه نداشته باشند و همکاری لازم‌ را با دستگاهای امدادی و خدماتی انجام دهند تا عملیات جست و جو، آواربرداری و خاکبرداری از این منطقه با دقت به پایان برسد.

او از وزیر کشور خواست تا تیم حقیقت یابی تا حصول نتیجه نهایی و بررسی ابعاد مختلف این پرونده بدون هیچ گونه اغماض تشکیل و به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن تسلیت مجدد به خانواده های جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان تاکید کرد: دولت در کنار این عزیزان است و برای رسیدگی به تمام ابعاد پرونده خاطیان و مقصران این حادثه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز