بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده متروپل آبادان تعیین شد / برخی اموال شناسایی و توقیف شده است

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۳:۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۳۳۷۸۶
بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده متروپل آبادان تعیین شد / برخی اموال شناسایی و توقیف شده است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از تعیین بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده فروریحتن ساختمان متروپل آبادان در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق جعفری چگنی امروز شنبه هفتم خرداد ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: حسب دستور رییس کل دادگستری خوزستان، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی ابعاد محتلف این حادثه راه‌اندازی شده تا ضمن برخورد لازم با عوامل این حادثه، پیگیری‌های لازم را برای جبران خسارت زیان دیدگان در دستور کار قرار دهد.

او با بیان این که تا کنون ۱۳ نفر از مسببین و مرتبطین با این حادثه بازداشت شده اند، افزود: دادستانی مرکز استان خوزستان به عنوان مدعی العموم، ناظر بر حقوق عامه و مدافع منافع عمومی است و در همین راستا اقدام های حقوقی و قانونی را در دستور کار قرار داده که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان افزود: هیات هفت نفره ای از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع، تعیین شده و کار خود را آغاز کرده اند. ضمن این که در راستای جبران ضرر و زیان وارده به حقوق عمومی و اشخاص زیان دیده، برخی اموال شناسایی و توقیف شده است.

جعفری چگینی بیان کرد: عزم دستگاه قضایی برخورد با همه مظاهر فساد است و با هر فرد در هر جایگاه و هر موضوعی که موجب تضییع حقوق بیت المال شود، با قاطعیت و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: سازمان های متولی مکلف به بررسی مجدد ساختمان هایی هستند که در اجرای ضوابط و مقررات آن شُبه هایی وجود دارد تا مرتبه ایی دیگر شاهد وقوع اتفاق های ناگواری مشابه حادثه متروپل نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان در پایان در خصوص هویت مالک اصلی ساختمان، توضیح داد: او یکی از متهمان این حادثه بود که در ابتدای امر دستور بازداشت آن صادر شد اما پس از کشف جسدش و تایید هویت جسد از نظر علمی و تحقیق محلی، با شناسایی توسط خانواده و آشنایان و نیز تطبیق اثر انگشت او توسط اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان و آزمایش DNA پزشکی قانونی، مرگش در محل حادثه برای دستگاه قضایی مسجل شده است./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز