معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان/ قانون جهش تولید چراغ راه است

۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۰۲:۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۶۲۹۲
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان/ قانون جهش تولید چراغ راه است
معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان و ایجاد زیر ساخت‌ها و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها باید با هم همسو باشند و امکان های خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سورنا ستاری در نشست بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان که شامگاه یکشنبه 15 خرداد ماه با حضور رییس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در سالن جلسه های استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شرکتها و سازمانهای مختلف باید امکان های خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.

او با بیان اینکه برای حل مشکل ها نیازمند محصول هستیم که محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: کارخانهها فناوری، پارک‌های علم و فناوری، پایه آن‌ها باید براساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر ایجاد زیرساختها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و افزود: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شدند و در حال ایجاد پارک‌های خصوصی هستند.

ستاری بر تقویت فرهنگ کارآفرینی تاکید و بیان کرد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت‌ها مشخص و شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعال شوند.

او اضافه کرد: اتلاف کشاورزی از موضوع های دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و افزود: این قانون حاصل سه سال کار است که زیرساخت‌ها را تغییر خواهد داد، همچنین به دانشگاهها و موسسههای پژوهشی اختیارهایی دادیم تا سازمان توسعهای را برای توسعه دانش‎بنیان راه‌اندازی کنند.

او قانون جهش تولید را چراغ راه دانست و گفت: این قانون اختیارهای بسیار خوبی را در پی دارد.

ستاری با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش‌بنیان دولت نیست، تصریح کرد: مواقعی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، دولت ورود می‌کند، لذا شرکت‌های بزرگ استان وارد میدان شوند. ما در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت‌های بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان بیان کرد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌ها بلاعوض شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز