مردم از مراکز غیر بهداشتی گوشت خریداری نکنند / شهروندان بیماری تب کریمه‌ کُنگو را جدی بگیرند

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۸۸۸۶
مردم از مراکز غیر بهداشتی گوشت خریداری نکنند / شهروندان بیماری تب کریمه‌ کُنگو را جدی بگیرند
رییس اداره دامپزشکی شادگان گفت: با توجه به افزایش دما و وجود کَنه مردم از خرید گوشت از مراکز غیر بهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه‌کنگو را جدی بگیرند.

سید حسین هاشمی امروز دوشنبه 23 خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگار برنا از شادگان اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت کَنه ها از شهروندان و روستاییان شهرستان شادگان می خواهیم تا این بیماری را جدی گرفته و از انجام اقدام های خطر آفرین مثل کشتار غیر مجاز، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده، استفاده از گوشت گرم و تازه ای که دوره ی پیش سرد را نگذرانده، خودداری کنند.

او گفت: باید مردم رعایت کنند که گوشت خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام خودداری کنند.

رییس اداره دامپزشکی شادگان ادامه داد: بعد از کشتار دام حتما گوشت باید ۲۴ ساعت و احشاء باید ۴۸ ساعت درون یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند و از مصرف گوشت نیمه پخته خودداری شود.

هاشمی بیان کرد: دامداران باید از جدا کردن کَنه از بدن دام و له کردنش با دست خودداری کنند، همچنین سم پاشی جایگاه دام و خود دام باید برای مقابله با کَنه ها انجام شود البته اداره دامپزشکی شهرستان در حال سم پاشی جایگاه دامدران این شهرستان است.

او با تاکید بر اینکه بحث آموزش خیلی مهم است، اضافه کرد: تا کنون یک دوره آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان برای کارکنان کشتارگاه و قصابی ها این شهرستان که بیشتر در معرض خطر هستند، برگزار شده است.

هاشمی افزود: هم اکنون با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در سطح روستاها شادگان کلاس ها و دوره های آموزشی درحال برگزاری است.

رییس اداره دامپزشکی شادگان در پایان بیان کرد: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو لازم است از هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل(کشتار در معابر، منازل، باغ ها، مراسم مختلف و...) جلوگیری به عمل آید.

لازم به ذکر است که تا کنون دو مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان(یک آقا در اهواز و یک بانوی باردار از شادگان) شناسایی شد که متاسفانه شهروند شادگانی فوت کرد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز