اختصاص یکی از سالن های خانه هنرمندان به انجمن موسیقی خوزستان / هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در اهواز راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۵:۴۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۰۷۴۸
اختصاص یکی از سالن های خانه هنرمندان به انجمن موسیقی خوزستان / هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در اهواز راه اندازی می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح می شود که یکی از سالن های آن را به انجمن موسیقی خوزستان اختصاص می دهیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت ال اسلام رضا کلاه کج در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان که شامگاه جمعه 27 خرداد در سینما هلال اهواز برگزار شد با بیان اینکه در اسلام به موسیقی اشاره شده است، به چند فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص موسیقی نیز اشاره کرد و هنرمندان را به خواندن کتاب غناء و موسیقی ایشان تشویق کرد.

او با توجه به درخواست رییس انجمن موسیقی خوزستان و هنرمندان موسیقی استان مبنی بر اختصاص سالنی برای هنرمندان عرصه موسیقی خوزستان، گفت: تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح خواهد شد که جز بناهای ماندگار در اهواز است که دو سالن فوق العاده زیبا و استاندارد دارد که یکی از آنها را به انجمن سینمای جوان اختصاص دادیم که سالن سینما و مرکز آنها باشد و دومین سالن هم ما در این مراسم قولش را به انجمن موسیقی خوزستان می هیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: خوزستان ظرفیت بزرگی برای موسیقی ایران محسوب می شود که نمونه بارز آن برنامه عصر جدید است که هر شب از خوزستان نماینده ای در آن و یا در فینال آن حضور دارد که نمونه درخشان آن"عرفان طهماسبی" است که کار خود را از رستوران های همین شهر آغاز کرده است.

حجت الاسلام کلاه کج بیان کرد: دوازده رستوران در اهواز داریم که هر شب موسیقی زنده در آنها پخش می شود که اینها خود کنسرت های کوچکی هستند. موسیقی خوزستان به حمدالله موسیقی موفقی است که برگزاری این جشنواره بعد از وقفه پنج ساله نوید بخش روزهای خوب در این عرصه است.

او اضافه کرد: سالن های زیادی در استان خوزستان وجود دارد که در حال حاضر تعطیل هستند که انشاءا.. با پیگیری های لازم بتوانیم به تدریج از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام کلاه کج ادامه داد: ما ظرفیت بسیار خوبی به نام هنرستان هنرهای زیبا داریم که تا به الان در کل استان فقط یک هنرستان هنرهای زیبا پسرانه را داشتیم که در خیابان دو شرقی کیانپارس واقع شده و 70 دانش آموز دارد و در رشته های موسیقی، تئاتر، عکاسی، گرافیک و سینما به صورت رایگان هنرجو می پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: امسال به همت معاونت هنری و سینمایی این اداره کل با همکاری اداره کل آموزش پرورش خوزستان ساختمانی دریافت کردیم که هنرستان هنرهای زیبا دخترانه را در منطقه ملی راه اهواز به صورت رایگان در دو رشته موسیقی و سینما راه اندازی می کنیم و درخواست من از استاد وزیری این است رشته موسیقی را در آنجا با قدرت پیگیری کنند و در حال حاضر دو هزار دختر پیگیر ثبت نام در این هنرستان هستند.

او افزود: ما آمادگی راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در شهرستان ها را داریم و شهرستان هایی که این قابلیت و ظرفیت را دارند به ما اعلام کنند.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان اینکه خوزستان امسال در بخش آموزش رایگان هنر در مناطق محروم رتبه اول کشوری را کسب کرد، گفت: تا امروز نزدیک به 9 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و از دوره‌ها بهره‌مند شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام آمادگی کرده که 100 هزار نفر را در استان تحت پوشش این طرح قرار دهد که اگر اجرایی شود نتایج خوبی را در بر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: ما در تابستان امسال می توانیم موسیقی و سایر رشته های هنری را در قالب این طرح آموزش دهیم که اگر دوستان در حوزه موسیقی اعلام آمادگی کنند ما این طرح را اجرایی می کنیم.

او از زحمت های رییس انجمن موسیقی خوزستان و همکارانشان، مدیریت سینما هلال، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و کارشناسان موسیقی این اداره کل در برگزاری این رویداد هنری تشکر کرد و افزود: اگر کسی می تواند در  بخش خصوصی چه در حوزه پردیس سینمایی و سایر حوزه های هنری سرمایه گذاری کند ما این آمادگی را داریم زمین با قیمت دولتی در اختیارش قرار دهیم و حمایت های لازم را در این زمینه داریم.

کلاه کج بیان کرد: در اندیمشک پردیس سینمایی در حال ساخت است اما در اهواز تئاتر شهر و پردیس سینمایی نداریم. در مسجدسلیمان و هفتکل نیز سالن های سینما و فرهنگسرا در حال ساخت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم تالار آفتاب اهواز را به تئاتر شهر تبدیل کنیم و اگر این مهم شکل گیرد از لحاظ هنری و اقتصادی اتفاق های خوبی را در استان شاهد خواهیم شد./انتهای پیام

 

نظر شما