کاهش ۶۰ درصدی مرگ نوزادان و ۵۰ درصدی مادران باردار نسبت به سال گذشته در جنوب غرب خوزستان

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۶:۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۰۷۷۲
کاهش ۶۰ درصدی مرگ نوزادان و ۵۰ درصدی مادران باردار نسبت به سال گذشته در جنوب غرب خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر باردار نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید محمد محمدی عصر امروز شنبه 28 خرداد ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش متخصصان امر و ارایه آموزشهای لازم طی سه ماهه ابتدایی امسال، میزان مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در جنوب غرب خوزستان روند کاهشی نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

او با تاکید بر این مهم که همه سعی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر این است که هیچ مرگ نوزاد و مادر بارداری را شاهد نباشیم، گفت: طبق آمار مورد تایید وزارت بهداشت مرگ مادر باردار در جنوب غرب خوزستان نسبت به مدت مشابه خود طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ کاهش ۵۰ درصدی داشته است و این درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۶۰ درصدی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در بحث مرگ نوزاد نیز شاهد کاهش ۶۰ درصدی آمار نسبت به بهار ۱۴۰۰ و نسبت به سه ماهه اول سال ۹۹ نیز کاهش ۵۵ درصدی را شاهدیم.

محمدی با بیان اینکه مرگ کودک زیر پنج سال نیز در جنوب غرب خوزستان طی فرودین، اردیبهشت تا روزهای پایانی خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۵ درصدی را نشان می دهد، بیان کرد: این آمار نسبت به سال ۹۹ نیز ۱۵ درصد و نسبت به سال ۹۸ هم ۳۰ درصد کاهشی بوده است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: در همین راستا برای کاهش بیشتر آمار کنونی"کمیته تخصصی مرگ نوزادان" در دانشگاه شکل گرفت و با حضور متخصصان این موضوع، تا کنون سه جلسه نیز توسط این کمیته برگزار شده است.

او ادامه داد: بدون تردید بررسی شاخص‌های مرتبط با مرگ و میر نوزادان و مادران باردار بر عهده پزشکان و کارشناسان متخصص این حوزه است و ارایه نظرهای غیرکارشناسی و متکی بر هیجان در این حوزه کارکردی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان اظهار کرد: همه تلاش ما این است که در همه شاخصها شرایط را بهبود ببخشیم و با تکیه بر تخصص و دانش، کیفیت سلامت مادر و نوزاد را در منطقه ارتقا یابد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز