استاندار خوزستان: تذکرهای لازم برای حمایت از تولید و طرح‌های دانش بنیان به بانک‌ها داده شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۳:۵۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۲۸۲۳
استاندار خوزستان: تذکرهای لازم برای حمایت از تولید و طرح‌های دانش بنیان به بانک‌ها داده شد
تولیدکنندگان در مراحل مختلف بررسی گاهی با فرآیندهای پر پیچ و خم اداری در بانک‌ها رو‌به‌رو می‌شوند و بانک‌ها تضامین یا وثیقه‌های سنگینی را از تولیدکنندگان طلب می‌کنند که این موضوع تسهیل کننده تولید نیست، بر این اساس تذکرهای لازم برای حمایت از تولید و طرح‌های دانش بنیان برای اشتغالزایی بیشتر در استان به بانک‌ها داده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان که در محل سالن اجتماع های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این ۸۷۶ طرح با اعتباری معادل ۳۲ هزار میلیارد ریال از طریق تبصره ۱۸ تعیین و در شورای برنامه‌ریزی به بانکها معرفی شده بود.

او گفت: طرح‌های تصویب شده در این شورا می‌تواند پنج هزار و ۹۶ شغل را در استان ایجاد کند، بر همین اساس ضرورت برگزاری جلسه با بانک‌ها احساس می‌شد تا مسایل و مشکل های این طرح‌ها را در مراحل مختلف فرآیند بانکی بررسی کنیم.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌ها منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند و برخی دیگر نیز توانستند اعتبار های لازم را از صنایع و طرح‌های تولیدی معرفی شده دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: بخشی از این معرفی‌ها برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی موجود است تا بتوانند سرمایه در گردش را داشته باشند و اشتغال پایدار را ایجاد کنند.

خلیلیان در پایان بیان کرد: تولیدکنندگان در مراحل مختلف بررسی گاهی با فرآیندهای پر پیچ و خم اداری در بانک‌ها رو‌به‌رو می‌شوند و بانک‌ها تضامین یا وثیقه‌های سنگینی را از تولیدکنندگان طلب می‌کنند که این موضوع تسهیل کننده تولید نیست، بر این اساس تذکرهای لازم برای حمایت از تولید و طرح‌های دانش بنیان برای اشتغالزایی بیشتر در استان به بانک‌ها داده شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه عملکرد پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به تفکیک بانک‌های عامل و همچنین گزارش نظارت بر طرح های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز