آغاز ثبت نام رایگان زایران اربعین حسینی در سامانه سماح حج و زیارت / شلمچه مرز انحصاری عبور اتباع خارجه به عتبات عالیات است

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۵:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۵۱۷۲
آغاز ثبت نام رایگان زایران اربعین حسینی در سامانه سماح حج و زیارت / شلمچه مرز انحصاری عبور اتباع خارجه به عتبات عالیات است
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: سامانه سماح حج و زیارت از روز جمعه برای ثبت نام رایگان زایران اربعین بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ولی الله حیاتی امروز چهارشنبه هشتم تیرماه در پنجمین جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان که در سالن جلسه های مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مرز شلمچه همانند سال های قبل به عنوان مرز انحصاری عبور اتباع کشورهای خارجه به سوی عتبات مقدسه عالیات است؛ بنابراین بررسی و زمانبندی برای اجرای مسایل زیرساختی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

اوگفت: به دلیل قرارگیری رویداد اربعین در تابستان تامین یخ، سایه‌بان و مه‌پاش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بر همین اساس در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان افزود: شهرستان‌های معینی برای دو مرز شلمچه و چذابه انتخاب شدند که این شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران از شنبه عملیات اجرایی فعالیت‌های خود را در این دو مرز انجام خواهند داد.

حیاتی بیان کرد: در حوزه‎‌های مختلف کمیتههای هفده‌ گانه‌ای که در ستاد اربعین استان وجود دارد؛ فعالیت‌های خود را تشریح کردند. امید است که بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته رویداد بزرگ اربعین حسینی را در استان خوزستان برگزار کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اضافه کرد: سامانه سماح حج و زیارت از روز جمعه برای ثبت نام زایران اربعین بازگشایی خواهد شد، این ثبت‌نام کاملا رایگان است و وجهی بابت آن اخذ نمی‌شود، لذا از زایران خواهشمندیم که در این سامانه ثبت نام کنند تا امکان برنامه‌ریزی برای مدیران در این ایام فراهم شود.

او ادامه داد: تعداد زایران شرکت‌کننده در مراسم اربعین و برای عبور آن‌ها از مرزها نیز توسط سامانه سماح نمایش داده می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پایان افزود: امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد عبوری آسان، روان و توام با امنیت در ایام اربعین حسینی باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه تمهیدهای و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه رویداد بزرگ اربعین در دو مرز شلمچه و چذابه اندیشیده شد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز