وزیر امور اقتصادی و دارایی در اروندکنار: مسایل مالیاتی لنج‌داران و مرزنشینان در جلسه سران قوا بررسی خواهد شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۴:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۵۴۸۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی در اروندکنار: مسایل مالیاتی لنج‌داران و مرزنشینان در جلسه سران قوا بررسی خواهد شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع لنج داران اروندکنار گفت: شنبه هفته آتی در جلسه سران قوا مسایل مالیاتی لنج‌داران و مرزنشینان را از طریق قوه قضاییه، مجلس و هیات دولت بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید احسان خاندوزی امروز پنجشنبه 9 تیرماه با همراهی هیاتی متشکل از رییس کل گمرک ایران و معاونان او برای سفر یک روزه به خوزستان از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد و در اولین برنامه خود از گمرک اروندکنار و چوئبده بازدید کرد.

اروندکنار و چوئبده از گمرکات فعال آبادان هستند که البته گمرک اروندکنار پس از چند سال وقفه با پیگیری‌های لازم برای انجام تشریفات مربوطه در حوزه صادرات و واردات فعال شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص گلایه لنج‌داران مبنی بر اجرا نشدن طرح‌های مربوط به ته‌لنجی و محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه و اینکه چرا گمرک های هندیجان، گناوه و دیلم این محدودیت‌ها را ندارند و بدون هیچ مشکلی واردات دارند، اظهار کرد: آمار رسمی این گونه موارد و تفاوت یا تبعیض بین گمرک ها در واردات ته‌لنجی را تایید نمی‌کند و ابلاغیه های لازم را صادر کرده‌ایم.

لنج‌داران همچنین از افزایش قیمت تعرفه واردات لنج‌ها تا ۴۰ میلیون تومان و تخلیه تنها هشت لنج طی دو ماه گلایه داشتند و گفتند که به آنها بیشتر از ۳۰ وانت نیسان مجوز نمی‌دهند و فقط سالی دو مرتبه اجازه واردات داده می شود؛ همچنین اینکه می‌توانند در تمام بنادر کشور کار کنند ولی برای اشتغالزایی جانبی فعالیت در استان خودشان را دوست دارند تا خانواده، اقوام و همشهریان خودمان سرکار بروند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این گلایه‌ها بیان کرد: شنبه هفته آتی در جلسه سران قوا مسایل مالیاتی لنج‌داران و مرزنشینان را از طریق قوه قضاییه، مجلس و هیات دولت بررسی می‌کنیم.

مدیرکل بنادر استان خوزستان نیز از ساخت اسکله یک هزار تُنی در اروندکنار خبر داد و گفت تا سه ماه دیگر افتتاح می‌شود.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز از برخورد سلیقه‌ای پلیس اقتصادی، مرزبانی و دریابانی گلایه و اظهار کرد: آنها به پتههای صادر شده از سوی گمرک اهمیت نمی‌دهند و بارهای لنج‌داران را توقیف می‌کنند.

نماینده گمرک نیز اظهار کرد که با وجود فعالیت شبانه‌روزی گمرک، ولی پلیس اقتصادی پنجشنبه و جمعه حضور ندارند.

بازدید از گمرک چوئبده، بازدید از گیت ورودی گمرک از سمت ماهشهر، بازدید از گیت گمرک در جاده امام صادق(ع) خرمشهر، بازدید از مرز و گمرک تجاری شلمچه و برگزاری جلسه با حضور مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند در این پایانه مرزی، شرکت در مراسم استقبال از شهدا در آبادان و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد کشور به خوزستان است.

لازم به ذکر است که این سفر به منظور رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام می‌شود./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز