خبر خوش وزیر اقتصاد برای لنج‌داران خوزستان - بوشهر و هرمزگان

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۵۴۸۲
خبر خوش وزیر اقتصاد برای لنج‌داران خوزستان - بوشهر و هرمزگان
وزیر امور اقتصادی و دارایی از ضابطه مند شدن و رسمیت بخشیدن به کالاهای ته‌لنجی برای سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید احسان خاندوزی ظهر امروز پنج شنبه 9 تیر ماه در ادامه سفر یک روزه خود به خوزستان پس از بازدید از گمرک اروندکنار وارد شهر بندری چوئبده شد و ضمن بازدید از این گمرک با لنج داران و مرزنشینان این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

لنج داران چوئبده معطلی ۲۰ روزه از سوی آزمایشگاه و افزایش زمان ترخیص کالاها، افزایش هزینه آزمایش یک میلیون تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بیکار شدن کارگران روزمزد، اختلاف بین اداره استاندارد و بهداشت و انجام چند مرتبه نمونه‌گیری از کالاها، گرانی سوخت برای واردات و صادرات و هزینه ۳۷ میلیون تومانی برای یک هزار لیتر سوخت در حالی که این مبلغ در بوشهر ۲۰ میلیون تومان است را از جمله مشکل های بر سر راهشان مطرح کردند.

آنها گلایه داشتند که چرا این گرانی‌ها و تورم فقط برای مردم آبادان باید باشد و اینکه در آبادان، اروندکنار و چوئبده مگر چند لنج‌دار فعالیت دارد.

لنج داران همچنین در حضور وزیر از عدم حمایت بیمه و دارایی و ضرورت برخورد با نظریه منفی قاچاق در مورد لنج دران صحبت کردند و از عدم تحقق وعده‌های مسوولان انتقاد کردند.

مرزنشینان بندر چوئبده همچنین اعلام کردند که تخلیه بار لنج هایشان بین سه تا چهار ماه زمان می‌برد؛ با توجه به قیمت بالای ارز و در اختیار قرار ندادن یارانه شرایط برای فعالیت آنها سخت شده است.

در بخشی دیگر نیز این موضوع اعلام شد که از بعد منطقه آزاد شدن آبادان منافع طرح کالای ته‌لنجی بیشتر به بیرون آبادان می‌رسد؛ همچنین خواستار افزایش سفرهای لنج‌داران برای واردات ته‌لنجی شدند.

سید احسان خاندوزی نیز در واکنش به این گلایه‌ها با بیان اینکه خبر خوشی برایتان دارم، اظهار کرد: برای هر سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وزارت صمت و وزارت کشور به دنبال رسمیت بخشیدن به کالاهای ته‌لنجی اما به صورت ضابطه‌مند هستیم.

او گفت: تعداد واردات سالانه و اقلام مجاز باید از قبل تعیین و تایید واردات و ثبت کالاها نیز انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان افزود: اگر واردات این کالاها به تایید رسمی گمرک برسد برای انتقال آنها به سایر استان‌ها نیز مشکلی نیست، همچنین دیگر لازم نیست که با ترس و وحشت از مرزبانی و دریابانی فعالیت کنند.

بازدید از گیت ورودی گمرک از سمت ماهشهر، بازدید از گیت گمرک در جاده امام صادق(ع) خرمشهر، بازدید از مرز و گمرک تجاری شلمچه و برگزاری جلسه با حضور مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند در این پایانه مرزی، شرکت در مراسم استقبال از شهدا در آبادان و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد کشور به خوزستان است.

لازم به ذکر است که این سفر به منظور رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام می‌شود./انتهای پیام

 

نظر شما