لزوم استقرار گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند / ضرورت ثبیت حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند برای برون روفت از مشکل ها

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۲۰:۵۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۵۵۱۳
لزوم استقرار گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند / ضرورت ثبیت حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند برای برون روفت از مشکل ها
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست جمعی از نمایندگان فعالان اقتصادی منطقه با وزیر اقتصاد، گفت: استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی منطقه آزاد اروند عمده مشکل های فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمدرضا اسکندری امروز پنج شنبه 9 تیرماه در نشست با نمایندگان فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، طرح موضوع و مباحث مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: حاضرین در این نشست به درستی و با ارایه صحبت‌هایی در خصوص موضوع های کلیدی نظیر مالیات، استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند، اجرای ماده ۶۵ احکام دایمی همچنین خط قرمز هوایی که به‌ واسطه هشت سال دفاع مقدس تا به امروز در مسیر هوایی منطقه کشیده شده، حق مطلب را ادا کردند.

او با اشاره به اینکه ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته و مسیر هوایی پروازهای خارجی تا کنون سبز نشده، گفت: اگر گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی منطقه آزاد اروند مستقر شود، بی‌تردید شاهد این خواهیم شد که عمده مشکل های موجود فعالین حوزه اقتصادی در این منطقه، حل خواهد می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در در پایان افزود: نبود حاکمیت متمرکز در آبادان و خرمشهر یکی دیگر از علل بروز مشکل ها و نارضایتی مردم از وضعیت کنونی است که امیدواریم به زودی شاهد حل این موضوع و تثبیت حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند برای رسیدن به نقطه مطلوب شهروندان، باشیم.

بازدید از گمرک های اروندکنار، چوئبده و خرمشهر، گیت ورودی گمرک از سمت ماهشهر، گیت گمرک در جاده امام صادق(ع) خرمشهر، مرز و گمرک تجاری شلمچه، گمرک شادگان و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد کشور به خوزستان است.

لازم به ذکر است که این سفر به منظور رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شد./انتهای پیام

 

 

نظر شما