آمادگی مسوولان ایرانی و عراقی مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زوار اربعین

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۴:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۵۷۳
آمادگی مسوولان ایرانی و عراقی مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زوار اربعین
نخستین نشست مشترک مقام های ارشد ایرانی و عراقی مسوول در گذرگاه مرزی شلمچه با تاکید بر تسهیل در تردد زوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، نخستین نشست مشترک مقام های ارشد ایرانی و عراقی مسوول گذرگاه مرز بین‌المللی شلمچه با هدف تسهیل در تردد زوار همچنین خدمات‌رسانی هر چه بهتر در موسم زیارت اربعین حسینی شامگاه دوشنبه ۱۳ تیرماه برگزار شد.

در این نشست که با محوریت حجت‌الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد، معاون استاندار بصره کشور عراق، نماینده گروه‌های مقاومت شیعه در عراق همچنین فرماندهان ارشد مرزبانی و انتظامی مرز شلمچه عراق، نماینده مرجعیت عالی‌قدر حضرت آیت‌الله سیستانی همچنین برخی دیگر از مقام های مربوط به امور مرزی عراق حضور داشتند.

همچنین در این نشست"محمدرضا اسکندری" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در منطقه، به‌ همتای عراقی خود"عمید حمید" فرمانده مرز بین‌المللی شلمچه عراق معرفی شد تا تعامل های دوجانبه مرزی در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی را پیگیری کنند.

علاوه‌ بر اعلام آمادگی طرف‌های عراقی برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زوار ایرانی و خارجی که مرز بین‌المللی شلمچه را برای زیارت عتبات مقدسه انتخاب کرده اند، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل جادهای همچنین مواکب خدمت‌رسان، توافق شد تا تعدادی اتوبوس ایرانی برای حمل‌ونقل زوار در محدوده مرز شلمچه در خاک کشور عراق مستقر شوند.

مقام های ایرانی نیز ضمن ابراز رضایتمندی از همکاری طرف‌ عراقی در راستای تسهیل تردد زوار، برای هرگونه همکاری در امور مرز بین‌المللی شلمچه همچنین در خاک کشور عراق برای بهبود هر چه‌ بیشتر زیرساخت‌های خدمات‌رسانی، اعلام آمادگی کردند.

لازم به ذکر است که مطابق مصوبه های این جلسه، ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند مصوبه ها و تعامل های دو جانبه را با محوریت ریاست این ستاد، پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز