رونمایی از نخستین سامانه سخنگوی تابلوخوان جاده و راهبری خودرو کشور در خوزستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۱:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۷۵۷۴
رونمایی از نخستین سامانه سخنگوی تابلوخوان جاده و راهبری خودرو کشور در خوزستان
ربیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سامانه سخنگوی تابلوخوان جاده و راهبری خودرو برای نخستین مرتبه در کشور توسط این اداره کل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا میراب زاده با بیان اینکه این طرح از سوی این اداره کل به عنوان کارفرما پس از ارایه و تصویب در کمیسیون ایمنی راه های خوزستان به یک شرکت دانش بنیان به عنوان مجری واگذار شد، اظهار کرد: خواندن تابلوهای مهم جاده به صورت سخنگو، ارتباطدهی خودروها با یکدیگر، ارسال نقطه ای حرکت رانندگان برای خانواده، پلیس راه، هلال احمر و دیگر نهادها برای پایش وضعیت راه ها و گزارش تمامی نقاط حادثه خیز از جمله مزایای استفاده این سامانه پس از نصب بر روی تلفن همراه است.

او با بیان اینکه استفاده از این سامانه رایگان است، گفت: با استفاده از این سامانه امکان ارتباط گیری مستقیم و مسیردهی پلیس راه، هلال احمر و دیگر نهادهای امدادرسان برای هدایت ترافیک و افزایش سرعت ترددها فراهم خواهد شد.

رییس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ایجاد یک رادیوی اینترنتی، ارسال گزارش حادثه و نقطه دقیق آن به صورت اینترنتی و پیامک و ارتباط مستقیم صوتی بین راننده و پلیس راه یا راهداری و یا دیگر نهادها را از دیگر مزایا ی این سامانه برشمرد.

میراب زاده در پایان افزود: نصب این سامانه بر روی ۲۰۰ گوشی همراه با تخصیص لینک مدیریتی به پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری و به مدت یک ماه به صورت آزمایشی فعال خواهد شد./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز