اخطاریه ۹ مرداد مدیریت بحران خوزستان؛ تشدید فعالیت توده همرفتی طی بعداز ظهر امروز / در خانه بمانید

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۲:۴۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۸۱۶۵
اخطاریه ۹ مرداد مدیریت بحران خوزستان؛ تشدید فعالیت توده همرفتی طی بعداز ظهر امروز / در خانه بمانید
اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تشکیل توده همرفتی طی بعدازظهر امروز نهم مرداد در برخی مناطق استان از جمله مرکزی، جنوبی، شرقی و به ویژه اهواز هشدار صادر کرد و از هم‌ استانی‌ها خواست که ضمن رعایت نکات ایمنی از تردد غیر ضرور در زمان تشدید سامانه خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان دقایقی قبل در اطلاعیهایی اعلام کرد: با توجه به پیشبینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان و تداوم سامانه مونسون در استان، بعداز ظهر امروز یکشنبه نهم مردادماه یک توده همرفتی شدید در بخش غیزانیه اهواز تشکیل خواهد شد.

طبق اطلاعات رسیده این توده همرفتی که شامل خیزش گردوخاک، رگبار باران و رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ می باشد، از توده همرفتی تشکیل شده در روز گذشته شدیدتر بوده و ورزش بادهای شدیدتر نیز قابل پیش‌بینی است.

براساس این اخطاریه سامانه مذکور با ایجاد رعد و برق ها و خیزش گرد و خاک شدید همراه خواهد شد و با اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، تخریب سازههای سست و مسدود شدن جادهها و ایجاد گره های ترافیکی، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و خطوط انتقال برق و سقوط اجسام همراه است.

اجتناب از تردد به مناطق حادثه‌خیز و حضور در حاشیه و بستر رودخانههای دایمی و فصلی، عدم خروج از منازل و حذف ترددهای غیر ضروری، عدم صعود به ارتفاعها، کاهش استفاده از آسانسور، عدم توقف و یا پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، کارگاههای ساختمانی، سازه های سست و مکان هایی که امکان سقوط اشیاء وجود دارد، از جمله توصیه های این اخطاریه به عموم مردم است.

لذا از هم استانی های ساکن در مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی استان به ویژه ساکنین شهرستان اهواز تقاضا می‌شود بعد از ظهر امروز از تردد غیر ضرور خودداری کرده و در زمان تشدید این پدیده در خانه‌های خود بمانند./انتهای پیام

 

نظر شما