باید کرامت مادران باردار به بهترین شکل ممکن حفظ شود / مراقبت مستمر مامایی زمینه ساز گرایش مادران به سمت زایمان طبیعی است

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۵:۲۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۸۲۸۸
باید کرامت مادران باردار به بهترین شکل ممکن حفظ شود / مراقبت مستمر مامایی زمینه ساز گرایش مادران به سمت زایمان طبیعی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حفظ کرامت مادران باردار باید به بهترین شکل ممکن در بیمارستان ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد حسین سرمست شوشتری امروز یکشنبه 9 مرداد ماه در سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون بهداشت، معاون آموزشی و اعضای قرارگاه در محل سالن جلسههای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: باید کاری کنیم که مادران باردار در بخش‌های بیمارستانی احساس امنیت و آرامش کنند و حفظ کرامت مادران باردار باید به بهترین شکل ممکن در بیمارستانها رعایت شود.

او گفت: شرایط زایمان دشوار است و باید مجموعه عوامل درمانی به گونه‌ای عمل کنند که مادران خصوصا مادرانی که نخست زایمان هستند، به زایمان طبیعی تشویق شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در خصوص جوانی جمعیت اقدامهای متعددی در دست اجراست که از آن جمله می‌توان به توسعه بخش‌های زایمانی و استفاده از ظرفیت‌های خالی بیمارستان‌های موجود در استان به عنوان بخش‌های زنان، بالا بردن سطح کیفی آموزش و تبادل نظر مداوم با متخصصین زنان و زایمان و پیگیری فعال نمودن بخش زنان و NICU در بیمارستان گلستان اشاره نمود.

معاون بهداشت دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، تاثیر آن در سرنوشت جامعه و یادآوری مصوبههای جلسه های گذشته، از کلیه اعضا خواست که امور محوله را به صورت علمی و منظم پیگیری نمایند و در نشست های آینده گزارش عملکرد خود را ارایه نمایند.

در بخش دیگری از جلسه رییس دانشکده پرستاری و مامایی با اشاره به اینکه میل باطنی مادر است که او را به سمت انتخاب نوع زایمان می‌برد، اظهار کرد: ترس از زایمان یکی از موانع زایمان طبیعی در بین مادران باردار ایرانی است.

عباس‌پور افزود: امروزه در دنیا مراقبت مستمر مامایی زمینه ساز گرایش به سمت زایمان طبیعی است و در کشور ما نیز سیکل درمان باید به سمت مراقبت مستمر مامایی حرکت کند تا در نهایت بتوان یک زایمان طبیعی موفق را برای مادر باردار به ارمغان آورد.

ربیس دانشکده پرستاری و مامایی در پایان بیان  کرد: مشاوره مامایی در بخش‌های دولتی می‌تواند عامل مهمی در راستای سوق دادن مادران باردار به سمت زایمان طبیعی باشد.

همچنین پروین عابدی یک از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست بیان کرد: بهترین مشاوران برای ماردان باردار کارشناسان ارشد رشته مامایی هستند و باید حتماً در مرکز ناباروری از توانایی‌های آنها استفاده شود./انتهای پیام

 

نظر شما