وزیر کشور: ۶ مرز برای تردد زوار اربعین فعال است/ اقدامات خوبی در مرز شلمچه انجام شد/ عراق از ۲۰ محرم آماده پذیرایی از زوار است

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۹:۵۳:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۱۴۷۶
وزیر کشور: ۶ مرز برای تردد زوار اربعین فعال است/ اقدامات خوبی در مرز شلمچه انجام شد/ عراق از ۲۰ محرم آماده پذیرایی از زوار است
وزیر کشور با بیان اینکه برنامه ریزی و کارهای خوبی در مرز شلمچه در حال انجام است، گفت: هماهنگی های مرزی با مسوولان عراقی در جریان است و شور و نشاطی در مرز شلمچه برای آماده سازی زیرساخت های استقبال و خدمات رسانی به زایران امام حسین(ع) حاکم است.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، احمد امیری امروز سه شنبه 18 مرداد ماه پس بازدید از آخرین وضعیت آمادهسازی زیرساختهای اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: سفر یک روزه بنده به خوزستان برای ارزیابی تلاش های انجام شده و بررسی آخرین وضعیت آماده سازی زیرساخت های اربعین در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه است.

او با بیان اینکه کارها و برنامه ریزیهای خوبی انجام شده، گفت: از نظر تامین آب، برق، استقرار مواکب، پیش بینی دروازههای خروجی و ورودی در حوزهی گذرنامه برای تردد سریع زایران و سایه بان و  مه پاش ها اقدام های خوبی به انجام رسیده یا در دست انجام است.

وزیر کشور با اشاره به تجهیز بیمارستانی برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زایران در مرز شلمچه، افزود: هماهنگیهای مرزی با مسوولان عراقی در جریان است و شور و نشاطی در مرز شلمچه برای آماده سازی زیرساخت های استقبال و خدمات رسانی به زایران امام حسین(ع) حاکم است.

وحیدی با تاکید بر اینکه از زایران می خواهیم تا سفرشان به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند، بیان کرد: امسال تعداد زایران بیش از سال های قبل پیشبینی می شود، از همین رو زوار با انجام به موقع و برنامه ریزی شده، شرایط مناسبی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند.

او اضافه کرد: مسوولان عراقی از بیستم محرم آماده پذیرایی از زوار اربعین هستند، لذا هر چه زایران سفرشان را در زمان مناسب ری انجام دهند، با ازدحام مواجه نخواهند شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مرزهای پیش بینی شده عبور زایران طی روزهای منتهی به اربعین امسال شامل شلمچه،  چذابه،  مهران،  خسروی،  دو مرز در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق مریوان در استان کردستان است، تصریح کرد: افزایش مرزها و فعالیت این تعداد گذرگاه به منظور سهولت در تردد زایران انجام شده است.

وحیدی در پایان افزود: برای عبور زوار با خودروهای شخصی هنوز هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده، که در صورت انجام، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که وزیر کشور امروز سه شنبه 18 مرداد ماه به منظور بازدید و بررسی زیرساخت های اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه، طی سفری یک روزه از طریق فرودگاه بین المللی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد. او با حضور در یادمان مشهد الشهدای شلمچه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی، در مراسم برافراشتن پرچم یا حسین(ع) و آغاز به کار رسمی مواکب اربعین شرکت کرد./انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز