تشکیل"بسیج دریایی" و فراهم شدن زمینه اشتغال ۷۰۰ صیاد مرزنشین در اروند رود / خبرنگار تراز انقلاب باید قادر به پاسخگویی تهدید رسانه های غربی علیه نظام باشد

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۷:۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۲۹۷۹
تشکیلبسیج دریایی و فراهم شدن زمینه اشتغال ۷۰۰ صیاد مرزنشین در اروند رود / خبرنگار تراز انقلاب باید قادر به پاسخگویی تهدید رسانه های غربی علیه نظام باشد
فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر مستقر در آّبادان و خرمشهر، گفت: با همکاری نیروی دریایی سپاه، "بسیج دریایی" را تشکیل دادیم و بر همین اساس حدود ۷٠٠ نفر از صیادان بدون مجوز به ویژه در ایام آزادی صید از همین طریق و با مسوولیت سپاه رهسپار اروند رود شدند و در حال امرار معاش هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سردار یدالله کشاورز در نشستی به مناسبت روز خبرنگار که در محل فرماندهی تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر که در آبادان مستقر است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحال و خرسندیم از اینکه در ایام بازخوانی حزن و اندوه اهل بیت و روزی که منتسب به خبرنگار است در خدمت شما هستیم.

 او با بیان اینکه در بحث یافتن قرابت، بین خبرنگاری و انعکاس خبر و حادثهی عاشورا و کربلا می توان به این بیت شعر  که می گوید کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود، اشاره کرد، گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از جمله روایتگران و خبرنگارانی بودند که ماندگارترین خبر را در تاریخ ثبت کردند.  

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر در تعریف حرفه ی خبرنگاری گفت: خبرنگاران بیان کننده و  تبیین کننده حقایق به صورت مبین و آشکار برای مردمیست که حقشان شنیدن و خواندن اخبار حقیقی و واقعی است و این رسالت را در حادثه ی کربلا حضرت زینب(س) به درستی به انجام رساند و به این ترتیب یک کار خبری ویژه از حادثه ی کربلا به انجام رسید و ماندگار شد.

کشاورز با بیان اینکه اگر خبرنگاران و مجریانی که ابزار  و تریبون در اختیار دارند کارشان را بر اساس اعتقاد و آنچه دین تعریف کرده، پیش ببرند به طور قطع پیروز خواهند شد، افزود: برای همه در حوزه ی اعتقادی دو جنبه وجود دارد؛ یا در خط ولایت و یا خارج از خط ولایت جای دارند و خط وسطی وجود ندارد، پس به این ترتیب خبرنگاری امری اعتقادیست و خبرنگار می تواند با انعکاس یک خبر خیلی مرتب و درست آرامش را به جامعه هدیه کند و یا با ذره ای شیطنت و انحراف در خبر آرامش را از جامعه سلب کند به معنای دیگر یک تیغ دو لبه در دست شماست لذا هنر خبرنگار اینست که بتواند از این ابزار، امکان و تریبون به خوبی استفاده کند.

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به اینکه در جامعه ی امروز ما گاها التهاب ها و اشکال هایی به وجود می آید، بیان کرد: با بررسی دقیق در می یابیم که رسانه ها به ویژه رسانه های خارج از کشور امروز در حوزه ی جنگ نرم، هر چند دشمن کشور هستند اما از منظر تخصصی دشمن شماره یک شما هستند.

او با اشاره به اینکه اگر در حوزه ی جنگ نظامی(بر اساس تجهیزات، ارتش و امکان های نظامی) معتقدیم آمریکایی ها و اسراییلی ها دشمن درجه ی یک ما هستند، در حوزه ی امپراطوری رسانه نیز دشمن شماره یک شما(خبرنگاران داخلی) افراد و رسانه های غربی و  معاندی هستند که علیه نظام جمهور اسلامی فعالیت می کنند.

این مقام نظامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بحث افسران جنگ نرم که در دانشگاه امام حسین(ع) خطاب به خبرنگاران بیان شد، اضافه کرد: وظایف همگان در این باره مشخص است و شما(خبرنگاران) هم به عنوان افسران نظام جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با رسانه های بیگانه و معاند هستید.

کشاورز با بیان اینکه اگر یک سلاح عقیدتی و یک اعتقاد راسخ و مستحکم در مقابل رسانه های غربی و معاند نظام نباشد به طور قطع با اشکال هایی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: وجود اعتقادها و باور اسلامی سبب یافتن درست جواب ها و تبیین درست مسایل برای مردم خواهد شد لذا از این بابت رسالتتان به مراتب سنگین تر است چون امکان ورود به بسیاری از مسایل را دارید و می توانید صاحب نظر باشید، تغییر ایجاد کنید و مسایل مبتلابه جامعه را برای همگان تبیین کنید.

او افزود: حوزه ی رسانه مخاطبان بسیار زیادی دارد به خصوص فضای مجازی که امروز در آن فعالیت دارید، فضایی پر مخاطب است و افراد حتی در دور افتاده ترین نقاط هم  امکان دسترسی ساده به این فضا برایشان ممکن است به این ترتیب در حال حاضر به دلیل وجود این فضا، اخبار به نوعی شکل فرا مرزی به خود گرفته  که در کمترین زمان ممکن در کل دنیا قابل انتشار و خوانش است.  

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر بیان کرد: با توجه به وجود تنوع در شیوه های اطلاع رسانی،  خبرنگاری در تراز انقلاب اسلامی برای مقابله با رسانه های معاند بایستی بتواند با قیاس داشته های طرفین در راستای رفع کاستی ها و  نواقص بکوشد که در اصطلاح توان تجزیه و تحلیل و رزم طرفین نامیده می شود. هر چند از نظر تجهیزها امکان مقابله با رسانه های بیگانه غربی وجود ندارد اما امکان هایی داریم که می تواند تحرک های رسانه های بیگانه را خنثی کند.

کشاورز تاکید کرد: امروز یک خبرنگار تراز انقلاب اسلامی بایستی قادر به پاسخگویی به تهدیدهای رسانه های غربی علیه نظام و انقلاب باشد.

او با تاکید بر اینکه تخصص و تعهد از مهمترین شاخصه های حرفهی خبرنگاریست، اظهار کرد: در این میان تعهد به مراتب مهتر از تخصص است، فرد متخصص اگر تعهد نداشته باشد چه بسا که در زمین غیر هم بازی کند، اما فرد متعهدی که ملزم به پاسخگویی به افکار عمومیست به طور حتم به دنبال گرفتن تخصص هم می رود.

کشاورز با یادآوری اینکه در جمهوری اسلامی، خبرنگاران جزو پیش رانان حوزه ی نشر، بررسی و کمک حال دولت و نظام و نیروهای مسلح در پیشبرد اهدافند، افزود: از تمامی خبرنگاران منطقه بابت تعامل و همراهی شان در انعکاس اقدام ها و تلاش های تیپ 39 امام صادق(ع) که جزیی از پیکرهی ایران است، در حوزه های اجتماعی و رزمی قدردانی می کنیم.

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به ماموریت تیپ تحت امرش در منطقه مرزی آبادان و خرمشهر، گفت: چندین تیپ و لشکر در حوزه امنیت کشور در حال فعالیتند و ما نیز به عنوان قطره ای از دریای نیروهای مسلح در این خطه از خاک کشورمان در حال انجام وظیفه هستیم.  

او ادامه داد: کار شما خبرنگاران در جایی باعث بازدارندگی از حیث گرفتن خیال باطل دشمنان در تعدی به مرزهای کشور و در بخشی دیگر سبب پیشبرد انقلاب می شود.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به فعالیت های تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر توضیح داد: با توجه به شرایط منطقه ای و همسایگانمان از جمله عراق که کشوری بی ثبات است و همه نوع احزاب و گروه ها در آن جا تردد دارند، به ویژه دشمن درجه ی یک ما یعنی آمریکا و اسراییل که در این کشور پایگاه نظامی دارند، ماموریت ما در این تیپ معطوف به مراقبت از مرز و جلوگیری از ورود کالای قاچاق و سلاح و مهمات و مقابله با مواردیست که نظم عمومی و امنیت جامعه را بر هم می زند.

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به موفقیت های خوب این تیپ طی ماموریتش در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: کشفیات بسیار خوبی در حوزه ی موادمخدر، قاچاق انسان، احشام، مواد غذایی، پرنده های زینتی که در سطح وسیعی اتفاق افتاده، داشتیم.

او با بیان اینکه اصل ماموریت و خط قرمز ما مقوله"امنیت" است، تصریح کرد: بهترین هدیه ای که برای این سرزمین و خط مرزی تا کنون به ارمغان آوریم، همان امنیتی است که به حمد خدا و همت همکارانمان حاصل شد.

کشاورز با اشاره به اینکه یکی از موضوع های اصلی که در نوار مرزی و حتی در استان ها دنبال می کنیم، بحث محرومیت زدایی است، اضافه کرد: این مسیله طی ابلاغیهای از سوی ستاد کل سپاه اعلام شده و دغدغه ی مقام معظم رهبری هم هست که به حمد خدا قرارگاه کربلا و تیپ امام صادق(ع) در این باره تلاش های زیادی کرده اند.

او ادامه داد: کلیات محروم زدایی توسط قرارگاه کربلا انجام می شود اما ما نیز بر اساس وسع و توانمان در این عرصه تلاش کرده ایم به طوریکه در زمینه ی جذب و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان، کمک به لایروبی اَنهار روستاها و همراهی با صیادان موفقیت های خوبی حاصل شد.

کشاورز با بیان اینکه هر چند کمک های ما خیلی کم است و مردم این منطقه بیشتر از این نیاز دارند، افزود: سعی کردیم حمایت هایمان مستمر باشد و در حال حاضر با حمایت سربازان گردان تکاور و خیرین استانی و شهری ماهانه حدود 30 الی 40 بسته معیشتی، بین نیازمندان توزیع می شود و اخیرا نیز یک هزار جفت کفش تامین تا بین اقشار مختلف ضعیف جامعه توزیع شود.

او با اشاره به حضور گروههای جهادی نیروی زمینی در منطقه، گفت: طی روزهای آتی نیز در راستای"نهضت آبرسانی" در مناطق مختلف همچون نوآباد و اروندکنار، بخش از این طرح در حوزه محرومیت زدایی به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده تیپ عملیاتی 39 امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به حمایت و تعامل با صیادان منطقه تشریح کرد:  سال های قبل تنها افراد دارای مجوز از شیلات امکان تردد در اروندرود را داشتند و این موضوع سبب نارضایتی بسیاری از صیادان بومی منطقه که مجوز نداشتند، شده بود، اما طی دو سالی که در خدمت این عزیزان بودیم، با همکاری نیروی دریایی سپاه، "بسیج دریایی" را تشکیل دادیم و بر همین اساس حدود ۷٠٠ نفر از صیادان بدون مجوز به ویژه در ایام آزادی صید از همین طریق و با مسوولیت سپاه رهسپار اروند رود شدند و در حال امرار معاش هستند.

کشاورز افزود: لذا با طرح این مشکل در شورای تامین و گرفتن مجوز حضور صیادان فاقد مجوز در رودخانه اروند و البته با نظارت بسیج دریا، این مسیله ختم به خیر شد.

او ادامه داد: در حوزه ی ساخت و ساز نیز کمک های خوبی در سطح شهر داشتیم ضمن اینکه در بحث تهیه و توزیع لوازم تحریر، تبلت و  کولر هر چند محدود نیز سعی کردیم کمک حال هم سربازان خودمان و هم افراد کم توان منطقه باشیم.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز