پیشرفت ۹۶ درصدی احداث شبکه برق رسانی بندر تجاری شادگان

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۳:۳۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱۸
پیشرفت ۹۶ درصدی احداث شبکه برق رسانی بندر تجاری شادگان
پروژه‌ی احداث شبکه‌ی برق‌رسانی به بندر شادگان با پیشرفت ۹۶ درصد و هدف ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان و تمهید زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری و فازهای توسعه آتی در دست تکمیل است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بندر و دریا نوردی خوزستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه برق‌رسانی به بندر شادگان شامل خط هوایی ۳۳ کیلو ولت به طول ۳۲ کیلومتر از محدوده‌ی شهرستان شادگان تا آن بندر، در دست تکمیل است، اظهار کرد: احداث دو دستگاه پست کمپکت kva ۱۰۰۰، همچنین اجرای کابل ۳۳ کیلو ولت و یک دستگاه کمپکت ۵۰۰ کیلو وات مرتبط به بخش زمینی این پروژه است که در سایت بندر تجاری شادگان اجرا خواهد شد.

مصطفی سکرانی مدیر بندر تجاری شادگان در تشریح مزایای حاصل از اتصال این بندر تجاری به شبکه برق سراسری بیان کرد: با جایگزینی برق شبکه سراسری به جای برق تولیدی مولدهای دیزلی، ضمن حذف مصرف ماهیانه بیست هزار لیتر سوخت گازوییل، با ایجاد این زیرساخت موجب ایجاد جذابیت‌های سرمایه‌گذاری برای احداث سردخانه در راستای صادرات مواد غذایی و ارایه خدمات فنی به صاحبان کالا می‌شود.

لازم به ذکر است که بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تُن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال در منطقه در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد.

این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ قطر و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام القصر و بصره در عراق نقش مهمی می‌تواند در  رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشورهای همجوار ایفا نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز