اخطاریه های آنی هواشناسی خوزستان؛ هشدار زرد جوی و دریایی

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۲۲:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۶۴۴۲
اخطاریه های آنی هواشناسی خوزستان؛ هشدار زرد جوی و دریایی
اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه جوی و دریایی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز شنبه 12 آذر ماه دو اطلاعیه جوی و دریایی تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اولین اطلاعیه که با عنوان"هشدار زرد دریایی" منتشر شده از ورود سامانه بارشی و افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای در قسمت شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان از ظهر یکشنبه 13 آذر تا پایان روز چهارشنبه 16 آذر ماه جاری تاکید شده است.

در این اطلاعیه به دلیل احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، به ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدهای لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه شده است.

همچنین در اطلاعیه ایی دیگر با عنوان"هشدار جوی سطح زرد" از تاثیر ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ و رعد و برق از روز یکشنبه 13 آذر تا پایان وقت چهارشنبه 16 آذر ماه جاری خبر داد.

بر این اساس مناطق اثر این سامانه شامل جنوب استان(روز یکشنبه 13 آذر)، شرق استان(دوشنبه 14 آذر)، مناطق جنوبی، شرقی، جنوب شرقی و مرکز استان(سه شنبه و چهارشنبه 15 و 16 آذر ماه) و در بقیه نقاط به صورت نقطه ای پیشبینی شده است.

احتمال صاعقه، خسارت در اثر وزش باد. آسیب به تاسیسات و سازه های سبک، شکستن سرشاخه درختان درو از انتظار نیست.

همچنین احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جا به جایی عشایر کوچ رو، اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به محصول های کشاورزی، تحکیم سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای مناسبتی، پرهیز از آبیاری محصول هایی نظیر ذرت و... و سایر اقدام های پیشگیرانه توصیه و تاکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما