استاندار خوزستان: ۳۲ شهر استان تحت پوشش طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۴:۴۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۰۷۲۱۶
استاندار خوزستان: ۳۲ شهر استان تحت پوشش طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند
استاندار خوزستان با تاکید بر ارتقای توسعه شهری گفت: 32 شهر تحت پوشش طرح جامع بازآفرینی شهری قرار گرفتند و طرح جامع مطالعاتی هشت شهر دیگر نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در نشست طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار خوزستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسه های حوزه استانداربرگزار شد، ضمن اشاره به برخورداری عادلانه همه محلات از خدمات اظهار کرد: ۱۲۳ محله در ۱۹ شهر استان در طرح ملی توسعه و تحول اجتماع محور قرار گرفتند که اقدام های انجام شده در این شهرها و محلات و روند پیشرفت طرح در آن‎‌ها از سوی دستگاه‌های متولی تحت رصد مستمر قرار خواهد گرفت.

او ابراز امیدواری کرد که این طرح در کنار طرح بازآفرینی شهری، روند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را سرعت ببخشد.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به محقق شدن پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض حق آلایندگی استان پس از سال‌ها، به عنوان اقدامی مهم در استان افزود: با پیگیری‌های که طی چند ماه گذشته انجام دادیم عوارض آلایندگی استان را گرفتیم و آن را براساس دو شاخص جمعیت و دوری و نزدیکی از مرکز آلایندگی میان مناطق مختلف استان توزیع کردیم.

خلیلیان با بیان این که همه نقاط استان از این اعتبار بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: عوارض حق آلایندگی میان همه شهرهای استان و  همه روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری پرداخت شده و توزیع متوازن اعتبارها در سطح استان انجام شده تا به یاری خداوند شاهد اقدام های اساسی در استان به ویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن مناطق حاشیه‌ای و کم برخودار باشیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: ۴۰ درصد از عوارض حق آلایندگی به حقوق و بیمه کارگران شهرداری که برخی از آن‌ها بیش از ۶ ماه معوق مانده بود اختصاص دادیم و ۶۰ درصد دیگر این اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری اختصاص یافته و در حساب شهرداری ها نگهداری می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌ریزهای انجام شده برای هزینه‌کرد این اعتبار تصریح کرد: این اعتبار متناسب با اولویت شهرها و روستاهای اختصاص یافته و می‌توان گفت براساس آن ریل‌گذاری توسعه شهری و روستایی خوزستان انجام شده است.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر ارتقای توسعه شهری گفت: 32 شهر تحت پوشش طرح جامع بازآفرینی شهری قرار گرفتند و طرح جامع مطالعاتی هشت شهر دیگر نیز انجام شده است.

لازم به ذکر است که استان خوزستان دارای ۲۹ شهرستان، ۷۰ بخش، ۱۴۶ دهستان و ۸۸ شهر است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز