اطلاعیه های هواشناسی خوزستان؛ هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۷۲۹۰
اطلاعیه های هواشناسی خوزستان؛ هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی
اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه جوی و دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز دوشنبه 14 آذر ماه دو اطلاعیه جوی و دریایی سطح نارنجی تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اولین اطلاعیه که با عنوان"هشدار سطح نارنجی جوی" منتشر شده با اشاره به هشدار زرد شماره ۳۴ مورخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱ از تقویت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق، تندبادهای لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد از ظهر سه شنبه 15 آذر تا پایان روز چهارشنبه 16 آذر ماه جاری خبر داد.

بر اساس مناطق متاثر از این سامانه شامل سه شنبه(مناطق جنوبی و جنوب شرقی، ساحلی و شرقی) و چهارشنبه(جنوب شرقی) اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده شده است.

برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تسریع در کاشت محصول های پاییزه و تعجیل در برداشت محصول های آماده و انجام تمهیدهای لازم، تاکید شده است.

همچنین در اطلاعیه ایی دیگر با عنوان"هشدار سطح نارنجی دریایی" از ورود سامانه بارشی همراه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج از روز سه شنبه 15 آذر تا پایان وقت چهارشنبه 16 آذر ماه جاری خبر داد.

بر این اساس مناطق اثر این سامانه شامل شمال خلیج فارس، ساحلی و دور از ساحل اعلام شده است.

احتمال خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

همچنین ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدهای لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه و تاکید شده است.

لازم به ذکر است که رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که می تواند برنامه زندگی شما را مختل کند؛ به این معنا که احتمال تاخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. شما با مشاهده این رنگ باید در مورد تغییر برنامه‌های خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال‌تان بیاندیشید. در این شرایط ممکن است نیاز باشد تا تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کنید و قبل از وقوع هوای بد، اقدام هایی برای کم کردن اثرهای منفی آن انجام دهید.

مسوولین باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری ها، فرمانداری ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال احمر، اداره های کل راه و شهرسازی و … تمهیدهای لازم به ‌منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی را فراهم آورند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز