استاندار خوزستان: پایان طرح اصلی فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۲ / ریل‌گذاری توسعه شهری و حل اساسی مشکل شهرهای استان

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۵:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۷۷۳۶
استاندار خوزستان: پایان طرح اصلی فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۲ / ریل‌گذاری توسعه شهری و حل اساسی مشکل شهرهای استان
استاندار خوزستان گفت: 60 درصد پنج هزار میلیارد تومان حق آلایندگی واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به اجرای پروژه‌های اساسی شهرها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز سه شنبه 15 آذر ماه در جلسه توسعه شهرهای استان با محوریت اهواز و کارون که در محل سالن نشست های حوزه استاندار خوزستان برگزار شد، با اشاره به روند پیشرفت طرح جامع فاضلاب اظهار کرد: خوشبختانه گزارش های ارایه شده بیانگر سرعت کار و زمان‌بندی لازم برای اجرای این طرح امید بخش است و دستگاه‌ها متعهد شدند شبکه فاضلاب شهر اهواز را تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور کامل به انجام برسانند.

او با تاکید بر سرعت‌بخشیدن به ترمیم نوارهای حفاری‌شده از سوی پیمانکاران گفت: تاخیر در ترمیم نوار حفاری شده توسط پیمانکاران یکی از مشکل هایی است که در مسیر اجرای پروژه فاضلاب وجود دارد، بر همین اساس ۲۴۰ میلیارد تومان از یک هفته گذشته در اختیار شرکت آبفا قرار گرفت، همچنین اجرای بخشی از کار ترمیم نقاط حفاری به شهرداری سپرده شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکل فاضلاب در سه فاز پیگیری و حل خواهد شد، افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۵۴ جبهه کاری در نقاط ریزشی و بحرانی در حال انجام است، طرح اصلی نیز تا پایان ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید و حل مشکل نقاط بحرانی به گونه‌ای انجام شد که تکمیل کننده طرح اصلی باشد، آسفالت و ترمیم نقاط حفاری شده نیز به عنوان فاز پایانی در حال انجام است.

خلیلیان بیان کرد: 60 درصد پنج هزار میلیارد تومان حق آلایندگی واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به اجرای پروژه‌های اساسی شهرها اختصاص یافت که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به شهر اهواز داده شد، همچنین شهرهایی مانند آبادان، خرمشهر، دزفول و… مشمول این اعتبارها شدند تا توسعه زیرساخت‌ها را در این شهرها شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به تکمیل لاین رفت و برگشت شمال به جنوب پل دانشگاه شهید چمران از محل عوارض آلایندگی اضافه کرد: با تکمیل این پل بخش مهمی از ترافیک کاهش یافت و مابقی آن نیز تکمیل خواهد شد.

او به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه آسفالت شهر اهواز اشاره کرد و افزود: نهضت آسفالت در شهرهای مختلف دنبال می‌شود در شهر اهواز نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای توسعه آسفالت در خیابان‌های مختلف اختصاص یافت.

استاندار خوزستان همچنین ضمن اشاره به موضوع مبلمان شهری بر پیگیری تجهیز و نوسازی پارک‌ها تاکید کرد.

خلیلیان با اشاره به فرسودگی سیستم حمل و نقل شهری توضیح داد: در مرحله نخست موفق شدیم از محل عوارض آلایندگی ۱۹۹ دستگاه اتوبوس را به استان خوزستان اختصاص دهیم تا شاهد رفاه شهروندان، بهبود سیستم حمل و نقل شهری و کاهش کرایه‌های درون شهری باشیم.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه به دنبال ریل‌گذاری توسعه شهری با حل مشکل های اساسی در شهرهای استان هستیم، تصریح کرد: در راستای بهبود سیستم حمل و نقل سریع شهری مقرر شد تعدادی ون به سیستم حمل‌ونقل شهری افزوده شود تا مجموعه مکملی از اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما