امکان امکان پهلوگیری کشتی‌های پست پاناماکس در مجتمع بندری امام خمینی(ره) فراهم شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۲۱:۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۷۸۸۱
امکان امکان پهلوگیری کشتی‌های پست پاناماکس در مجتمع بندری امام خمینی(ره) فراهم شد
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرهای اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صدراله بهرامی امروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه با اشاره به اتمام عملیات تعمیر اساسی و تحویل موقت اسکله 11 مجتمع بندی امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر  ۷۸۵ میلیارد ریال اظهار کرد: در جریان تعمیر اساسی این اسکله که به لحاظ طول یک و نیم برابر اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه‌ی اسکله و افزوده شدن خط ریل جرثقیل سوپر پست پاناماکس، آماده پذیرش و پهلودهی کشتی‌هایی از  این نوع شد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پایان از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و گفت: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع  SUC ۱۱۵۰ از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه بود که زمینه را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت ۸۰ هزار تُنی آن فراهم کرده است.

لازم به ذکر است که در ادامه عملیات تعمیر اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی تعمیرهای اساسی اسکله ۱۲ با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لازم به توضیح است که این نوع کشتی‌ها به دو دسته باری و تاکر تقسیم می‌شوند که در اغلب موارد دارای طول حداکثر ۲۷۵ متر و عرض حداکثر ۳۲ متر هستند.

ظرفیت کشتی های باربری پاناماکس حدود ۶۵ هزار تُن است. به دلیل ابعاد بزرگ و ظرفیت بالا از این نوع کشتی‌های باری برای حمل ذغال سنگ و غلات نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما