استاندار خوزستان: مدیران زمینه ارزان‌سازی مصالح را فراهم کنند / تعاونی‌های مسکن باید احیاء شوند

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۵:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۹۴۴۹
استاندار خوزستان: مدیران زمینه ارزان‌سازی مصالح را فراهم کنند / تعاونی‌های مسکن باید احیاء شوند
استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران زمینه ارزان سازی مصالح را فراهم کنند، گفت: قیمت مسکن طی سال‌های اخیر در سایر کشورها یکسان بوده است و ما نیز باید مسکن را به سمتی ببریم که به عنوان پشتوانه و سرمایه برای امنیت روحی و اجتماعی خانواده‌ها تلقی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر حسینی محراب امروز یکشنبه 9 بهمن ماه در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مسوولان مربوطه در محل سالن نشست های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جوانانی که در ابتدای مسیر زندگی خود هستند باید سرپناهی داشته باشند تا بتوانند کانون خانواده را استوار و محکم نگهدارند.

او با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حاصل تضعیف کانون خانواده است، گفت: در کنار مسکن رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان باید سرلوحه کار قرار گیرد، شورای مسکن باید موانع را از سر راه بردارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مدیران باید موانع را شناسایی کنند و برای حل آن پیشقدم شوند، افزود: محصول های با فناوری‌های بالا جایگزین سازه‌های سنگین شوند.

حسینی محراب بیان کرد: قیمت مسکن طی سال‌های اخیر در سایر کشورها یکسان بوده است و ما نیز باید مسکن را به سمتی ببریم که به عنوان پشتوانه و سرمایه برای امنیت روحی و اجتماعی خانواده‌ها تلقی شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: یکی از راه‌های برون رفت تعاونی‌ها است به این معنا که مردم کار را بر عهده بگیرند، بنابراین تعاونی‌ها باید احیاء شوند.

او ادامه داد: انبوه سازی قیمت مسکن را کاهش خواهد داد، زمینه قابل رقابت‌سازی ایجاد شود تا انبوه‌سازان داخلی بتوانند با رده‌های خارجی معتبر نیز رقابت کنند.

حسینی محراب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری"کانون همه شهرها و شهرک‌های جدید مسجد و معماری اسلامی باشد" تصریح کرد: باید در راستای سخنان مقام معظم رهبری حرکت کنیم و سبک معماری اسلامی را مد نظر قرار دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید به نهضت ارزان‌سازی دامن بزنیم، تاکید کرد: زمینه ارزان‌سازی مصالح ایجاد شود این نهضت باید توسط مدیران و مسوولان انجام شود.

او گفت: فرمانداران باید نهضت ملی مسکن را اولویت نخست کاری خود قرار دهند و تمامی جلسه های مربوطه را به طور منظم و مستمر تشکیل دهند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه کیفیت فدای کمیت نشود، اضافه کرد: نیاز جامعه به مسکن باید برطرف شود، بنابراین از ابتدا در نقشه‌های مهندسی کیفیت و کمیت مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب با تاکید بر ضرورت تربیت تکنسین و کارگر ماهر با کمک موسسه های مهارت‌آموزی بیان کرد: اگر می‌خواهیم در خدمات مهندسی نقش داشته باشیم باید تکنسین و کارگر ماهر تربیت کنیم.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده درون شهر نیز توجه شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز