۲ هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان؛ تقویت سامانه بارشی و خلیج فارس مواج

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۵:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۹۴۶۶
۲ هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان؛ تقویت سامانه بارشی و خلیج فارس مواج
اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه هشداری سطح نارنجی جوی و دریایی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز یکشنبه 9 بهمن ماه دو اطلاعیه سطح نارنجی جوی و دریایی تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اطلاعیه اول با عنوان(هشدار سطح نارنجی جوی) با تاکید بر هشدار نارنجی شماره ۶۱ به تاریخ ۷ بهمن ماه جاری با توجه به خروجی مدل های هواشناسی از تقویت سامانه بارشی و وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف و کولاک برف در ارتفاع ها و جاده های ارتباطی استان با استان های همجوار شمالی و شرقی طی ظهر روز سه شنبه ۱۱ بهمن تا ظهر روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری خبر داده شده است.

مناطق متاثر از این پدیده شامل مناطق شمالی استان(حسینیه، اندیمشک، دزفول(شهیون و سردشت))، شمال شرقی استان(لالی، اندیکا) و شرقی استان(ایذه،دزپارت و باغملک(صیدون، شاهزاده عبدالله، قلعه تل) اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف و کولاک برف در جاده های کوهستانی و مواصلاتی مناطق ذکر شده، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

انجام تمهیدهای لازم برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه و کولاک برف، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزهای زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جا به جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدام های لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدهای لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

همچنین در اطلاعیه دوم با عنوان(هشدار سطح نارنجی دریایی) از رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای و مواج شدن دریا طی بعدازظهر دوشنبه  ۱۰ بهمن تا اواخر روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه جاریبه تفکیک شامل بعدازظهر دوشنبه تا بعداز ظهر چهارشنبه: رگبار و رعد وبرق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه: وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج خبر داده شده است.

مناطق متاثر از این پدیده شامل شمال خلیج فارس ، مناطق ساحلی و دور از ساحل اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

خودداری از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، انجام تمهیدهای لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز