رها سازی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۵:۴۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۰۰۰۶
رها سازی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی طی سه مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مرتضی سوری در حاشیه مراسم سومین مرحله رهاسازی بچه ماهیان بومی در تالاب شادگان اظهار کرد: امروز 300 هزار قطعه بچه ماهی بومی در تالاب شادگان رهاسازی شده است و استمرار این عملیات گام موثری در بازسازی ذخایر آبزیان استان محسوب می شود.

او به نتایج مثبت این طرح طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: اهداف اجرای این عملیات حفظ ذخایر بومی، تامین پروتئین جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم حاشیه تالاب است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه صیادان محلی از روش های مجاز صید استفاده کنند، افزود: معیشت خانوارهای بهره‌بردار روستایی به این تالاب وابستگی دارد و استفاده از الکتروشوکرها و شیوه های غیراستاندارد صید اثرهای زیانباری بر آبزیان و خصوصاً تالاب ها در بر دارد.

سوری در پایان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی(بنی، شیربت، گطان، عنزه، برزم) طی سه مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور  بخشدار دارخوین، روسای اداره های محیط زیست و شیلات شادگان، رییس گروه بازسازی و مدیریت ذخایر آبزیان و کارشناسان شیلات استان و جمعی از صیادان محلی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما