پژوهشکده ی آبزی‌پروری پشتیبان علمی تولید انواع آبزیان در خوزستان است

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۶:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۰۰۳۳
پژوهشکده ی آبزی‌پروری پشتیبان علمی تولید انواع آبزیان در خوزستان است
معاون هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری خوزستان گفت: پژوهشکده ی آبزی‌پروری به عنوان نهاد علمی پشتیبان کننده تولید انواع آبزیان در استان خوزستان است که وجود مراکز تکثیر دولتی و خصوصی، مزارع تولید و پرورش آبزیان همچنین کارگاه های فرآوری و عمل آوری در استان به این مزیت کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آقارضا فتوحی در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که همزمان امکان پرورش ماهیان گرمابی، ماهیان سردابی، پرورش ماهی آب شور، ماهی های لب شور، میگو، صید در دریای آزاد، صید رودخانه، پرورش ماهی در قفس دریا و پرورش ماهی در قفس پشت سدها را دارد.

او گفت: پژوهشکده ی آبزی‌پروری به عنوان نهاد علمی پشتیبان کننده تولید انواع آبزیان در استان خوزستان است که وجود مراکز تکثیر دولتی و خصوصی، مزارع تولید و پرورش آبزیان همچنین کارگاه های فرآوری و عمل آوری در استان به این مزیت کمک کرده است.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان افزود: علاوه بر اینکه خوزستان باید به عنوان پایتخت اقتصادی در همه بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری، نفت، گاز، پتروشیمی و… باشد، در حوزه شیلات نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

فتوحی در پایان تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما برگزاری میز ملی تولید آبزیان در استان خوزستان با مشارکت کلیه دستگاه‌های ملی، کشورهای منطقه و سایر استان های با ظرفیت آبزی پروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز