۲ هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی خوزستان؛ افزایش مه و مواج شدن خلیج فارس

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۸:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۱۵۷۲
۲ هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی خوزستان؛ افزایش مه و مواج شدن خلیج فارس
اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه هشداری سطح زرد و نارنجی جوی و دریایی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز پنج شنبه 13 بهمن ماه دو اطلاعیه سطح زرد و نارنجی جوی و دریایی تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اطلاعیه اول با عنوان(هشدار سطح نارنجی جوی) از وقوع پدیده مه یا مه رقیق شامگاهی و صبحگاهی و کاهش دید افقی طی اواخر وقت امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن تا اواسط وقت شنبه ۱۵ بهمن ماه جاری خبر داده شده است.

مناطق متاثر از این پدیده شامل اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی،غربی و مرکزی، شمالی و جاده های مواصلاتی اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل مه شدید و کاهش دید افقی و افزایش رطوبت هوا، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

انجام تمهیدهای لازم برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه گرفته، احتیاط در صعود به ارتفاع ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

همچنین در اطلاعیه دوم با عنوان(هشدار سطح زرد دریایی) از وزش باد متوسط و افزایش ارتفاع موج طی اواخر وقت امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن تا اواسط روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری خبر داده شده است.

مناطق متاثر از این پدیده شامل شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما