استاندار خوزستان: تلاش جهادی شرکت های قطعه ساز داخلی مافیای چند ملیتی را برچید / خوزستان می‌تواند بازار قطعات و خدمات مهندسی و انرژی منطقه شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۵:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۳۰۸۳
استاندار خوزستان: تلاش جهادی شرکت های قطعه ساز داخلی مافیای چند ملیتی را برچید / خوزستان می‌تواند بازار قطعات و خدمات مهندسی و انرژی منطقه شود
استاندار خوزستان گفت: خوزستان می‌تواند قطب قطعات، خدمات مهندسی و انرژی باشد و این بسته به آن است که مسوولان شرکت‌های نفتی استان و وزارت نفت توجه ویژه‌ای داشته باشند تا با تفویض اختیارها به استان حرکت بسیار نو و قوی را در این حوزه رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر حسینی محراب امروز دوشنبه 17 بهمن ماه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در بر روی فعالان حوزه صنعت نفت باز است و قول می‌دهیم از این بخش در استان خوزستان حمایت کنیم.

او گفت: در قطعات و تجهیزات نفتی ما همیشه با یک مافیا روبه‌رو بودیم و آن مرتبطان شرکت‌های چند ملیتی بودند که شبکه‌ای ایجاد می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار ملی و داخلی انجام شود، اما تولید داخلی شد و شرکت‌های داخلی یکی پس از دیگری با این زنجیره جنگیدند و تحولی ایجاد شد.

استاندار خوزستان عمل انقلابی و روحیه جهادی را عامل موفقیت در صنعت نفت اعلام و افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشتند که روحیه جهادی جهادگران عامل پیروزی و سربلندی آنهاست و ما مصداق عینی این را در صنعت نفت مشاهده می‌کنیم‌.

حسینی محراب بیان کرد: اگر در حوزه نفت، حفاری و پتروشیمی مقایسه تطبیقی بین زمانی که قطعه نمی‌ساختیم و وارد کننده بودیم با پس از زمانی که سخت‌افزار را تولید کردیم داشته باشیم متوجه تفاوت آشکار قیمت‌ها خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه خوزستان می‌تواند قطب قطعات، خدمات مهندسی و انرژی شود، تصریح کرد: از مسوولان وزارت نفت و استانی تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت این صنعت، بوروکراسی اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفت‌خیز تفویض کنند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه‌سازی باشیم.

او با اشاره به تولید قطعات و تجهیزهای حوزه صنعت نفت در داخل کشور، ادامه داد: امروز قطعات و تجهیزاتی در حوزه صنعت نفت تولید می‌شود که می‌تواند بخش زیادی از نیاز غرب آسیا را پوشش دهد و در تولید نفت به اوپک کمک کند و این یک افتخار است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان می‌تواند در بحث تامین قطعات و تجهیزات نفتی بازار منطقه باشد، گفت: این نمایشگاه صنعت نفت باید در جنوب عراق تکرار شود تا شرکت‌های عراقی با قطعه‌سازان استان دیدار داشته باشند و قرارداد ببندند و باید با تمام استان‌های نفتی جنوب عراق ارتباط بگیریم.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: اکنون به هر دلیلی شرکت‌های خارجی دیگر حضور ندارند و شرکت‌های داخلی جایگزین شده‌اند و این یک افتخار برای نظام است. ما تلاش خواهیم کرد تا موانع از پیش روی فعالیت شرکت‌های داخلی برداشته شود تا با تولید صیانتی بتوانیم بازارهای مورد نظر را به دست آورده و حفظ کنیم.

استاندار خوزستان در پایان افزود: خوزستان به دنبال ایجاد نهضتی در حوزه پایین دست نفت و پتروشیمی است تا شاهد ارزش افزوده و اشتغال بیشتری باشیم، باید در این حوزه توسعه وسیعی در استان داشته باشیم و از همه افرادی که می‌توانند در این زمینه به استان کمک کنند دعوت می‌کنیم پای کار بیایند و ما نیز در کنار آن‌ها خواهیم بود.

لازم به توضیح است که با حضور مسوولان مربوطه از کتاب سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت رونمایی شد.  این کتاب ۱۹۲ صفحه ایی شامل معرفی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و آخرین دستاوردهای ارایه شده است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه امسال با شعار حضور ۲۷۱ شرکت از ۱۶ استان برگزار خواهد شد که از این تعداد ۲۰۰ شرکت سازنده تخصصی تجهیزات صنعت نفت هستند.

همچنین سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از امروز ۱۷ بهمن تا ۲۰ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز میزبان علاقه‌مندان خواهد است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما