فرماندار شادگان:

تعاونی‌ های مرزنشینان شادگان از معافیت ۱۰۰ درصدی گمرکی برخوردار می شوند

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۳:۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۸۰۹۰
خبرگزاری برنا: فرماندار شادگان اظهارداشت: تعاونی مرزنشینان شهرستان شادگان از معافیت 100 درصدی گمرکی در واردات کالا و خدمات برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوزستان، بهروز فرج‌ اللهی در جلسه تشکیل تعاونی مرزنشینان اصناف، اظهارداشت: کارگروه ویژه تجارت و رونق بخشی به بازار شادگان در استانداری خوزستان تشکیل شده و ساماندهی مکان مبادلات مرزی (ته لنجی)، معافیت گمرکی 100 درصد برای تعاونی‌های مرزنشینان و تخفیفات گمرکی مختلف تا 50 درصد از مهم ترین وظایف این کار گروه ویژه است.

وی ادامه داد: این کارگروه به منظور تشویق بازرگانان و تجار شهرستان شادگان به امر صادرات و واردات و عرضه کالاهای ته‌ لنجی در سطح این شهرستان تشکیل شده است.

فرماندار شادگان همچنین بر لزوم تقویت شرکت‌ های تعاونی این شهرستان در راستای توسعه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: باید به تعاونی‌های مرزنشینان این شهرستان توجه ویژه شود.

فرج اللهی خاطرنشان کرد: بازرگانان شادگانی با همراه داشتن معرفی‌نامه اداره صنعت، معدن و تجارت می ‌توانند بار خود را خارج از نوبت تخلیه کنند که در این راستا گمرک شادگان موظف شده است تا با بازرگانان همکاری کند.

رئیس شورای اداری شهرستان شادگان، در خصوص بخشنامه ساماندهی مبادلات مرزی، افزود: در این طرح تکالیفی برای همه دستگاه ها نظیر اداره صنعت، معدن وتجارت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گمرک، نیروی انتظامی و هنگ مرزی مشخص شده است و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف است، در خصوص توسعه تعاونی های مرزنشینان اقدام کند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش کالا از سوی مرزنشینان و ملوان در استان خوزستان بلامانع است و درصورت خارج شدن از استان عوارض گمرکی دریافت می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی مرزنشینان شماره دو موج دریا شهرستان شادگان به عنوان تعاونی برتر ملی در سال 94 معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز