مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان:

بزرگترین آسیب در آموزش‌ و پرورش نبود برنامه علمی است

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۴:۳۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۸۱۳۷
بزرگترین آسیب در آموزش‌ و پرورش نبود برنامه علمی است
خبرگزاری برنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان عنوان کرد: بزرگترین آسیب موجود در سطح آموزش و پرورش نبود برنامه علمی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوزستان، محمد تقی ‌زاده در اجلاس رؤسای آموزش ‌وپرورش استان با موضوع پروژه مهر، اظهارداشت: در حال حاضر از منابع انسانی خوب و منابع مادی مناسب برخوردار هستیم اما برنامه هدفمند نداریم و جهت‌ گیری کلی و مشخص در برنامه‌ ها و اهداف وجود ندارد تا مجموعه آموزش‌وپرورش را در مسیر مشخص هدایت کند.

وی ادامه داد: امروز معلم ما با اهداف کتابی که تدریس می‌ کند، آشنایی ندارد؛ معلمان مدارس ما هدف اصلی دروس را متوجه نیستند و آن را درک نمی‌ کنند و مهم‌ تر از آن اینکه مدیر مدرسه امروز هدف دوره تحصیلی را نمی‌ داند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش متولی تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین است اما متأسفانه مشاهده می‌شود که با یک پیشنهاد بهترین نقطه مدرسه تبدیل به فضای تجاری می‌شود.

تقی زاده، تاکید کرد: توجه به فصل نخست زندگی افراد، فردای جامعه را تضمین می‌ کند که بسیاری از ما از این بخش زندگی دانش‌آموزان غافل شده‌ ایم؛ اگر فصل نخست زندگی کودکان که فصل پرورش و تربیت است، به ‌خوبی تنظیم شود، انسانی موفق در تمام بخش‌ های دیگر زندگی خود خواهیم داشت.

وی افزود: امروزه بسیاری از خانواده‌ ها متولی آموزش کودکان هستند اما متأسفانه متولی تربیت و پرورش روحی نیستند و به ‌ویژه با توجه به اینکه فاصله سنی اولیا با کودکان نسبت به گذشته بیشتر شده است، باید تلاش کنیم که خود را به مسائل و چالش‌ های نسل جوان و کودک نزدیک‌ تر کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه باید به دنبال تربیت دانش‌ آموزانی باشیم که مهم‌ ترین مهارت زندگی را به‌ درستی درک کنند، تصریح کرد: ما به دانش‌ آموزانی نیاز داریم که ارزش آب، خاک و طبیعت سرزمین خود را به‌ خوبی درک کنند.

تقی ‌زاده اظهار داشت: قطعا اگر دانش‌ آموزان آگاه و دانایی داشته باشیم، آمار آسیب‌ های اجتماعی کاهش می‌ یابد؛ باید آسیب‌ ها و ناهنجاری‌ ها در طلاق یا اعتیاد کمتر شود اما متأسفانه آمار این آسیب‌ ها در جامعه روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه هر روز در حال مشاهده انحطاط و سقوط در زاویه ‌های این تمدن هستیم، بیان داشت: امروزه ارتقا و توسعه در جامعه دیده نمی‌ شود و این موضوع نشان می‌ دهد که نتوانستیم فصل نخست زندگی افراد را به ‌درستی تنظیم و هماهنگ کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز