معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز:

چرخه تقاضا محور در حوزه پژوهش در کشور ما خوب نمی چرخد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۱۸:۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۳۹۷۸۰
چرخه تقاضا محور در حوزه پژوهش در کشور ما خوب نمی چرخد
خبرگزاری برنا: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: متاسفانه چرخه تقاضا محور در حوزه پژوهش به دلایل مختلف در کشور ما خوب نمی چرخد.

ابراهیم حاجی دولو در گفتگو با خبرگزاری برنا در اهواز، اظهارداشت: دانشگاه های ما آمادگی لازم برای انجام پژوهش های کاربردی را دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات باید از حوزه سازمان ها بیان شود و در حوزه دانشگاه توسط اساتید و کارشناسان بررسی و باز به سازمان ها ارائه شود، عنوان کرد: با افزایش خروجی این چرخه و تسریع آن می توانیم پیشرفت را شاهد باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری 122 سمینار علمی در هفته پژوهش سال گذشته بیان کرد: سمینارهای علمی و آموزشی در این هفته فرصتی برای مطرح کردن پژوهش های علمی توسط کارشناسان است که مهمترین ویژگی این سمینارها کاربردی بودن آنها و داشتن نوآوری است.

حاجی دولو ادامه داد: همچنین سمینارهای نیازشناسی و نیازسنجی توسط کارشناسان سازمان ها در این هفته قابل ارائه است.

وی افزود: در سال گذشته در این خصوص 23 سمینار در دانشگاه ها برگزار شد که در دانشگاه شهید چمران 11 سمینار و دانشکده صنعت نفت، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه جندی شاپور دزفول و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین هر کدام سه سمینار برگزار شد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر عرضه دستاوردهای پژوهشگران در این هفته یادآور شد: در این هفته پژوهشگران نمونه و پژوهشگران دستگاه های اجرایی و سازمانی در کنار پژوهشگران دانشگاهی باید معرفی شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: معرفی پژوهشگران در سطح سازمانی برعهده سازمان ها و در سطح استانی نیز در استانداری خوزستان انجام می شود و در اختتامیه این هفته معرفی خواهند شد.

نظر شما