سنایی مطلق؛

آب مورد نیاز زمین های کشاورزی رامشیر و بهبهان از نیمه دوم آذر تامین می شود

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۱:۴۳:۳۵
کد خبر: ۳۴۲۲۵۰
آب مورد نیاز زمین های کشاورزی رامشیر و بهبهان از نیمه دوم آذر تامین می شود
خبرگزاری برنا، معاون بهره برداری از شبکه ها و سدهای انحرافی شرکت بهره برداری مارون گفت: آب مورد نیاز زمین های کشاورزی رامشیر و دشت بهبهان از نیمه دوم آذرماه جاری تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهبهان، الماس سنایی مطلق در جلسه بررسی وضعیت تامین آب کشت پائیزه و زمستانه در اراضی زیر شبکه آبیاری مارون با حضور نمایندگان کشاورزان بهبهان و انجمن صنفی کشاورزان این شهرستان، اظهارداشت: این جلسه پس از نشست برنامه ریزی آب حوضه های مارون در سطح سازمان آب و برق خوزستان جهت آگاهی و اطلاع رسانی درخصوص بازه زمانی رها سازی آب و چگونگی نوبت بندی آن در سطح حوضه با هدف میزان و نحوه برداشت از مخزن سد مارون به منظور تامین آب زمستانه مورد نیاز کشت های گندم، باقلا، کلزا و تشریح وضعیت مخزن مارون و لزوم ضرورت نوبت بندی آب برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های قبلی قرار بود که میزان آب قابل تامین سد مارون به عنوان آب اول از نیمه دوم آبان جهت کشت پائیزه و زمستانه رهاسازی شود، اما بارش های مناسب و موثر در سطح حوضه سبب شد که کشاورزان پائین دست حوضه نسبت به کشت اقدام کنند.

سنایی مطلق، با بیان اینکه رهاسازی آب از مخزن سد مارون برای پایین دست (شادگان) از بامداد 29 آبان آغاز شده، خاطرنشان کرد: رهاسازی آب جهت زمین های کشاورزی رامشیر از 14 آذر ماه جاری و برای دشت بهبهان از 21 آذر انجام خواهد شد.

معاون بهره برداری از شبکه ها و سدهای انحرافی شرکت بهره برداری مارون خاطرنشان کرد:  مقوله خشکسالی و کمبود آب یکی از مهمترین مباحثی است که باید به طور جدی در خصوص آن برنامه ریزی شود و امیدواریم در روزها و ماه های آتی شاهد بهبود وضعیت نزولات آسمانی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز