تذکر جدی به صنایع آلوده کننده رودخانه کارون

۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۱۲:۳۴:۵۰
کد خبر: ۳۴۵۲۴۶
تذکر جدی به صنایع آلوده کننده رودخانه کارون
استاندار خوزستان، گفت: به صنایع آلوده کننده کارون تذکر داده می شود که هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در واحدهای خود اقدام کنند در غیر این صورت برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزای برنا از اهواز، عبدالحسین مقتدایی، در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: در جهت حفاظت از رودخانه کارون، مجموعه کشت و صنعت نیشکر، بیمارستان فاطمه زهرا(س) ،پتروشیمی و پالایشگاه آبادان، سیستم های تصفیه پساب فاضلاب خود را راه اندازی کرده اند و این امر جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه باید حفاظت از رودخانه کارون در همه مجموعه ها، دستگاه ها و صنایع جدی گرفته شود، عنوان کرد: به صنایع آلوده کننده کارون تذکر داده می شود که هرچه سریعتر نسبت به نصب و راه اندازی سیستم تصفیه پساب های خود اقدام کنند در غیر این صورت با صنایع آلاینده برابر قانون برخورد خواهد شد.

 رئیس شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با اشاره به معضل سد گتوند و تأثیر منفی آن بر کیفیت رودخانه کارون اظهار داشت: در خصوص این موضوع باید به یک راه حل نهایی رسید و این امر باید در استان انجام بگیرد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در خصوص بحث ریزگردها نیز باید گفت که هیچ قراردادی امضاء نمی شود مگر آنکه با استان هماهنگی شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به جلسه اخیر شوارای عالی آب کشور اشاره کرد و گفت: موضوع تأمین منابع مالی برای ساماندهی وضعیت آب شهرهای استان و همچنین تصفیه خانه های فاضلاب استان در جلسه هفته گذشته در وزارت نیرو نهایی شد و محل تأمین منابع نیز مشخص شده است.

مقتدایی تاکید کرد: تعهدات این شورا باید به جد پیگیری و انجام شود وهمچنین هفت زیرگروه فرعی در شهرستان ها  نیز باید با داشتن  برنامه ای ریزی متناسب با معضلات و مشکلات در منطقه به فعالیت بپردازند و گزارش عملکرد آنان نیز با دقت بررسی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز