معاون اداره‌کل بهزیستی خوزستان خبر داد :

راه اندازی مراکز اشتغال حمایتی مددجویان خوزستان

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۵:۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۱۰۷۰
راه اندازی مراکز اشتغال حمایتی مددجویان خوزستان
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خوزستان از راه‌اندازی مراکز اشتغال حمایتی برای مددجویان در آینده نزدیک خبر داد.

 به کزارش خبرکزاری برنا ؛ مهران کریمیان در جلسه توجیهی دستورالعمل‌های اشتغال و آماده‌سازی شغلی مددکاران بهزیستی از راه‌اندازی مراکز اشتغال حمایتی برای مددجویان استان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: بهزیستی به عنوان تسهیل‌گر اشتغال پس از آماده‌سازی شغلی گروه‌های هدف، از طریق پرداخت تسهیلات بانکی، مشوق‌های بیمه‌ای نظیر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، پرداخت حق بیمه خویش‌فرما و بیمه جبران عدم کارایی معلولان و روش‌های دیگر در راستای توانمندسازی و اشتغال آنها اقدام می‌کند.

وی افزود: هدف نهایی فعالیت‌های بهزیستی ایجاد استقلال و خودکفایی و توانمندسازی اقشار تحت پوشش است که ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین مصداق توانمندسازی است.

کریمیان تصریح کرد: برقراری رابطه مناسب و حرفه‌ای با مددجویان بر اساس اصول و روش‌های مددکاری، ایجاد اعتماد به نفس و تقویت تصمیم‌گیری در آنان، شناخت نیازها و اولویت‌بندی نیازهای جامعه هدف، ارزیابی جسمی، روانی و اجتماعی و شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های مددجویان و هدایت شغلی آنان از مهم‌ترین مسایل و وظایفی است که مددکاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان  با اشاره به حساسیت‌های کار بهزیستی گفت: در مراکز اشتغال حمایتی معلولان که در آینده نزدیک با نظارت سازمان بهزیستی، توسط بخش غیردولتی راه‌اندازی می‌شود، افرادی به عنوان مربی شغلی ضمن شناسایی ظرفیت‌های شغلی موجود در جامعه، برقراری ارتباط با کارفرما و نیز کمک به توان‌خواه برای انتخاب شغل مناسب و پیگیری‌های پس از شغل را انجام خواهند داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز