استاندار خوزستان:

سه وزیر برای حل مشکلات خوزستان آمدند/ حضور ۵۰۰ نیروی عملیاتی برق کشور در اهواز

۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۱۳:۴۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۲۲۲۱
سه وزیر برای حل مشکلات خوزستان آمدند/ حضور ۵۰۰ نیروی عملیاتی برق کشور در اهواز
استاندار خوزستان گفت: در این چند روز اخیر خوزستان میزبان سه وزیر دولت بوده و هر سه برای بررسی مشکلات استان آمده اند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم بزرگداشت و چهلم آیت الله رفسنجانی اظهار کرد: در این چند روز اخیر خوزستان میزبان سه وزیر دولت بوده و هر سه برای بررسی مشکلات استان آمده اند تا نقطه نظرات خود را در این زمینه برای هیئت دولت ببرند.

وی افزود: اهتمام دولت به بررسی مشکلات خوزستان در این مدت بسیار جدی بوده و اکنون هم بعد از این مسائل، خیلی جدی تر و ویژه تر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رئیس جمهور و معاون اول وی به صورت مداوم و حتی بعضا تلفنی پیگیر و دنبال موضوعات و کارهای انجام شده در استان هستند.

شریعتی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی ۱۰ روز اخیر خیلی وقت گذاشت و چندین بار به خوزستان سفر کرد. وی همچنین از نزدیک کانون های ریزگرد را مورد بررسی قرار داده و به دستور رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه حل مشکلات خوزستان انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: از روز گذشته به صورت نمادین عملیات نهال کاری، بوته کاری و گسترش فضای سبز برای از بین بردن کانون های ریزگرد شروع شده است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: برای موفقیت در این طرح بنا شده تا از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج، نیروها و پیمانکاران محلی استفاده شود. امیدوارم این طرح هم در راستای از بین بردن کانون های محلی ریزگرد باشد و هم اینکه زمینه اشتغال خوبی از طریق وزیر و پیمانکاران برای جوانان ایجاد کند.

شریعتی یادآور شد: وزیر نیرو هم از نزدیک در استان حضور پیدا کرده و بررسی های لازم را انجام داد هر چند وی اکنون از استان خارج شده ولی معاون برق وی هنوز در استان حضور دارد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ نفر از تمام تیم های عملیاتی استان های مختلف در خوزستان حضور پیدا می کند و مکان اسکان این افراد را مهیا کرده ایم. این تیم های عملیاتی به صورت جهادی و انقلابی در راستای شستشوی مقره ها اقدام می کنند تا بیشتر از این با مشکلات چند روز اخیر مواجه نباشیم.

استاندار خوزستان گفت: تعداد مقره ها در خوزستان زیاد است و از روز هشت بهمن تیم های عملیاتی استان خوزستان کار شستشو را انجام داده اند ولی تنها ۳۰ درصد از حجم کار صورت گرفت چون در کل استان ۹۶ هزار مقره داریم که ۳۵ هزار مورد آن در اهواز است.

شریعتی خبر داد: هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط فوق توزیع و همچنین ۲۹ هزار کیلومتر خطوط توزیع در خوزستان داریم که حجم بسیار بالایی است و انجام کارهای لازم برای آنها در ۱۰ یا ۱۵ روز نمی گنجد.

وی اعلام کرد: در حوزه تصفیه خانه های اهواز نیز به دیزل ژنراتور مجهز شده و خدایی نکرده در صورت قطعی برق، این ژنراتور تصفیه خانه را فعال نگه داشته و اقدام به پمپاژ آب می کند.

استاندار خوزستان با اعلام خبر انجام سفارش خرید دستگاه های مقرشوره گفت: تیم های عملیاتی تعویض مقره ها نیز از تمام کشور فراخوانده شده و تمامی مقره های سیلیکون راوری موجود در انبارهای کشور را برای خوزستان می آورند. در عین حال نیز برای مقره های جدید هم سفارش هایی انجام شده است.

شریعتی خبر داد: چندین تیم عملیات گرم (مقره ها را بدون قطع برق تعویض می کنند) نیز به دستور وزیر به استان خوزستان فراخوانده شده است.

وی در پایان گفت: کارهای میان مدت مثل ساخت پست های جی.آی.اس و حتی تبدیل پست های فعلی به این نوع پست نیز با وجود هزینه های هنگفت در دستور کار دولت قرار گرفته چون دولت عزم خود را جزم کرده تا این مشکلات حل شود. این پست ها امکان آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر پست ها در برابر گرد و خاک دارند.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز