جلسه شورای نامگذاری خیابانها ،کوچه ها،اماکن و موسسات عمومی در شهرستان ایذه

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۳:۵۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۵۰۷۳
جلسه شورای نامگذاری خیابانها ،کوچه ها،اماکن و موسسات عمومی در شهرستان ایذه
معاون فرماندار گفت:یکی از مصادیق مهم این امر اسامی خیابانها ، اماکن و موسسات عمومی شهرهاست که در حکم شناسنامه ی آن و بیانگر ارزشهای اقتصادی ، تاریخی ، فرهنگی و ملی است.

به گزارش خبرنگار برنا از ایذه، جلسه نامگذاری خیابانها و موسسات عمومی شهرستان با حضور حسین کیانی معاون فرمانداری و امام جمعه شهرستان ایذه و مسئولان ادارات مربوطه در سالن فرمانداری برگزار شد

 

حسین کیانی در این جلسه اظهار داشت:انتخاب اسامی اماکن و خیابانها بایستی به گونه ای انتخاب شود که کاملا منطبق با ضوابط باشد تا ناچار به تغییر در آینده نباشیم .

 

وی توجه به نام شخصیتهای مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی ، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ، حوادث مهم تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ، شخصیتهای فرهنگی ، ادبی ، علمی ، سیاسی ، تاریخ اسلام ، ایران و شخصیتهای ملی و محلی را از معیارهای نامگذاری معابر ، خیابانها و موسسات عمومی ذکر کرد.

 

در ادامه امام جمعه شهرستان ایذه بیان داشتند:آدرس ومارک دار نمودن در این دین بوده و در احادیث ما را در مورد نام گذاری سخن گفته اند و با اشاره به اینکه مادام پیامبر نسبت به تغییر اسامی بد ومغایر فرهنگ دینی افراد وشهرها اقدام می نمودند افزود که اسامی بد وبی معنی جایی در فرهنگ دینی ما ندارد .

 

سیدکمال موسوی امام جمعه ایذه افزود:یکی از حق های فرزندان بر پدر ومادر انتخاب اسم نیکوست بنابراین از حق هایی که بر گردن این شوراست انتخاب اسم نیکو بر خیابان ها وکوچه ها با اولویت انتخاب اسامی شهدای شهرستان می باشد.

خبرنگار:فیروز بیگلری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز