وزیر بهداشت گلایه کرد:

افزایش انتظارات در حد غیرقابل تأمین به دور از اخلاق و مردانگی است

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۶:۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۲۹۷۳۲
وزیر بهداشت گفت: این انصاف و مردانگی نیست که انتظارات را در حدی افزایش دهیم که امکان تأمین آن نباشد و واقعا به دور از اخلاق است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان سفر به شوشتر اظهار کرد: شوشتر جزو شهرهای مهم و نگین فرهنگی استان خوزستان است. این شهر از گذشته های دور جدای از مظاهر حکومتی و اقتداری که داشته دارالمؤمنین بوده و امثال شیخ محمدتقی شوشتری که عالم بزرگ و ربانی و مورد اعتماد و ارادت همه بوده تا استاد سید جعفر شهیدی را به خود دیده است.

وی افزود: به هر حال دولت ها نقاط قوت و ضعفی دارند که توجه به نقاط قوت باعث تشویق آنها و تذکر به نقاط ضعف و اشکالات آن هم با صدای آرام و بیان لین کمک به اصلاح می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کسی از نقد نباید ناراحت شود و نه از آن طرف هم قدرشناسی باید ندیده گرفته شود. متأسفانه سال هاست که از این صفت قدرشناسی از افراد خدمات رسان کمتر استفاده می کنیم و بخشی از این به سیاست زدگی مربوط می شود.

وی بیان کرد: دولت در استان خوزستان تلاش کرده که بر مشکلات فایق بیاید که البته مدیریت در سطح ملی و استان خیلی مهم است. خوشحالیم که استاندار خوزستان با وقت شبانه ای که می گذارند این افتخار خدمت گزاری همیشگی را برای مردم داشته است.

هاشمی عنوان کرد: مردم عزیز ایران و به ویژه خوزستان انتظار دارند که دیده شده و به آنها توجه شود. آنها فقط تلاش مسئولان را می خواهند و حتی خواستار این نیستند که تلاش مسئولان به نتیجه دلخواه آنها منتهی شود.

وی بیان کرد: از جمله ویژگی های این دولت و یا دولت های دیگر محدودیت های مالی است؛ در این دولت فروش نفت کاهش پیدا کرده و به ۹۰۰ هزار بشکه رسید ولی خوشبختانه در حال حاضر دو و نیم برابر آن را به فروش می رسانند.

وزیر بهداشت گفت: تحریم های ظالمانه و کمرشکن بی سابقه در تمام دنیا نیز ایران را درگیر کرد و دولت تصور می کرد مذاکرات زودتر به نتیجه برسد. همه نگران تأمین حقوق و اداره کشور بودند و عوامل طبیعی مثل سیل، زلزله و ریزگرد هم مزید بر علت شد.

هاشمی انتقاد کرد: این انصاف و مردانگی نیست که انتظارات را در حدی افزایش دهیم که امکان تأمین آن نباشد و واقعا به دور از اخلاق است. باید ۴۰۰ هزار نفر جمعیت برای اهدای ام.آر. آی باشد و این قانون مصوب مجلس است و نمی شود در هر شهری این دستگاه را جانمایی کرد.

وی تأکید کرد: باید قبول کنیم که کشور دارایی نیستیم و سهم ما از دارایی ها همینی است که مشاهده می کنیم. عمده اعتبارات دولتی برای هزینه های جاری صرف می شود و نمی توان خیلی به بخش های دیگر رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: فکر می کنم اگر درست رفتار کنیم زمینه تشویق به فعالیت های جدید نیز بیشتر فراهم می شود. امیدواریم بیمارستانی که وزارت راه کار آن را بعد از وقفه ای پنج ساله شروع کرده هرچه سریعتر به اتمام رسیده و در تراز بیمارستان آموزشی قرار بگیرد.

هاشمی در پایان توصیه کرد: حتما باید مشکلات بیمارستان شوشتر حل و کمبودهای آن رفع شود که قاعدتا باعث افزایش آرامش مردم و کاهش بار مراجعه به بیمارستان های شوشتر می شود.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز