مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان:

برنامه احیای جامعه محلی در مسیر قطار گردشگری خوزستان/ آموزش به اهالی روستای مازو

۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۲۲:۳۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۵۷۸
برنامه احیای جامعه محلی در مسیر قطار گردشگری خوزستان/ آموزش به اهالی روستای مازو
مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: برنامه احیای جامعه محلی را روستای مازو در طول مسیر حرکت قطار گردشگری مدنظر قرار دادیم و خوشبختانه در طول این مدت توانستیم مردم روستا را به همکاری در این مورد دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، زیبا راکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نمایشگاه گردشگری تهران با محسنیان مدیرعامل شرکت پارسیاد سامان آشنا شدیم که با توجه به فعالیت وی در زمینه گردشگری ریلی پیشنهاد سرمایه گذاری در خوزستان را به او دادیم.

وی افزود: این فعال گردشگری ریلی سرمایه گذاری در خوزستان را در برنامه های خود داشت و مسیر پیشنهادی وی در ابتدا اندیمشک به تنگ 5 بود که به دلیل تمرکز تورها و مشتریان در مرکز استان، انجمن سفیران گردشگری خوزستان مسیر اهواز به تنگ پنج را پیشنهاد داد.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان تصریح کرد: بعد از طی کردن مراحل اداری کار، اداره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تغییر مبدأ حرکت قطار موافقت و در واقع این کار به صورت مشترک توسط شرکت پارسیاد و با همکاری انجمن سفیران گردشگری استان خوزستان به اجرا درآمد.

راکی بیان کرد: حرکت قطار گردشگری خوزسان از اول فروردین امسال شروع و تا 13 این ماه ادامه دارد. البته بر حسب تقاضاهای زیادی که از سوی مردم و گردشگران مطرح شده احتمال تمدید این برنامه وجود دارد ولی تا زمان انجام مکاتبات با اداره راه آهن نمی توان تاریخ مشخصی را اعلام کرد.

وی عنوان کرد: قبل از شروع اولین حرکت قطار چندین بار به همراه کارشناسان این مسیر را طی و ایستگاه های گردشگری را شناسایی کردیم و برخی از روستاها دارای پتانسیل های گردشگری بودند که تاکنون به آنها توجهی نشده بود.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان ادامه داد: از جمله مسیرهایی که مورد توجه قرا گرفت و تصمیم گرفتیم به عنوان مقصد در گردشگری ریلی بیشتر معرفی شود، روستای مازو بود که در طول مسیر حرکت قطار گردشگری برنامه احیای جامعه محلی را مدنظر قرار دادیم و خوشبختانه در طول این مدت توانستیم مردم روستا را به همکاری در این مورد دعوت کنیم.

راکی با اشاره به اینکه به مردم این روستا در مورد تولید و نحوه فروش صنایع دستی و غذاهای محلی آموزش دادیم، گفت: گردشگران با خرید صنایع دستی و محصولات محلی به مردم روستا از نظر اقتصادی کمک می کنند.

وی تأکید کرد: قطعا برای این کار هر سرمایه گذاری دغدغه امنیت و برگشت سرمایه دارد و در این کار به شرکت پارسیاد قول همکاری و حمایت دادیم که خوشبختانه تا به امروز با استقبال بسیار خوب مردم استان مواجه شده به طوری که در برخی مواقع ناچار شدیم ظرفیت جابجایی مسافران را افزایش دهیم.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: پیش از شروع کار دغدغه برگشت سرمایه داشتیم و اینکه آیا می توانیم در مقابل سرمایه گذار روسفید شویم که خوشبختانه با استقبال مردم تاکنون این پروژه نتیجه بخش بوده است.

راکی تقدیر کرد: از مجموعه استانداری و شخص استاندار که با حضور به همراه خانواده در این قطار از برنامه قطار گردشگری حمایت کردند، تشکر می کنم. با این حضور بیتشر به حامی واقعی بودن استاندار خوزستان از گردشگری پی بردیم. در طی روند اداری برای دریافت مجوز مجموعه استانداری بسیار همکاری خوبی داشت.

وی ادامه داد: در واقع تلاش های اصلی در راه اندازی قطار گردشگری را محسنیان مدیر شرکت پارسیاد سامان انجام دادند. جرأت و پشتکار وی به عنوان سرمایه گذار خارج از استان قابل تقدیر است.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان در پایان اظهار کرد: قطار گردشگری جان تازه ای در کالبد گردشگری استان دمید و امیدواریم این حرکت بتواند تداوم داشته باشد و بتوانیم مجددا از سرمایه گذارانی مانند محسنیان در استان خوزستان استقبال و به رونق صنعت گردشگری کمک کنیم.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما