بودن یا نبودن مسئله این است؛

ممنوعیت حضور خبرنگاران در بازدیدهای اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از زیرساخت های منطقه آزاد اروند

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۴:۴۷:۴۳
کد خبر: ۵۴۰۹۱۶
ممنوعیت حضور خبرنگاران در بازدیدهای اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از زیرساخت های منطقه آزاد اروند
جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه به دعوت نمایندگان مردم منطقه به آبادان و خرمشهر سفر کرده و از امروز صبح (پنجشنبه) بدون حضور رسانه ها از زیرساخت های این دو شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، کارکرد رسانه ها و به خصوص خبرگزاری ها زمانی مؤثر واقع است که در زمان و لحظه بتواند به بهترین نحو از فرصت ها بهره برده و انتقال اطلاعات داشته باشند. درک این موضوع به حدی است که در این میان حضور شبکه های اجتماعی و مجازی را نیز به وفور شاهد هستیم؛ شبکه هایی که برخی مواقع با انتشار اخبار ناسالم فرصت مسموم کردن فضای جامعه را ایجاد می کنند.

بنا به همین گزارش، طبق برنامه ریزی های انجام شده بین عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فرمانداری ویژه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند مقرر شد تمامی هماهنگی ها و ترانسفر خبرنگاران از طریق روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند انجام پذیرد. در این میان با پیگیری های صورت گرفته از سوی خبرنگار برنا و اصحاب رسانه، متأسفانه تاکنون خبرنگاران در جریان برنامه های حضور دو روزه این هیئت عالی رتبه اقتصادی در منطقه قرار  نگرفته و تماس های مکرر خبرنگاران و مدیران رسانه ای در این خصوص از سوی روابط عمومی ها و مسئولان مربوطه بی پاسخ مانده است.

هر چند این گونه طرح ریزی ها مسبوق به سابقه بوده و به خصوص در جریان حضور اولین سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تدبیر و امید به آبادان بی احترامی بزرگی به رسانه ها و نمایندگان رسانه ها در آبادان صورت گرفت.

بنا به گفته برخی منابع موثق و مطلع، عدم حضور خبرنگاران از خواسته های این هیئت اقتصادی مجلس بوده است! هیئتی که تا کنون نه از نام و نه از تعداد آنها با خبر شده ایم. همچنین یکی از دلایل مطروحه را مسائل امنیتی عنوان کرده اند! اما این پرسش مهم مطرح است که حضور یک هیئت وطنی از اهمیت امنیتی بسیاری برخوردار است یا حضور 8 تیم ملی از 8 کشور جهان در این منطقه! در همین حال حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت نیز در استان خوزستان با حضور اصحاب رسانه در حال پیگیری است، باید پرسید مقصود از "امنیت" در این مورد چیست؟ و آیا خبرنگاران رسانه های رسمی در این خصوص نامحرم هستند؟! آیا حضور اصحاب رسانه و انتقال دغدغه های مردم منطقه و مطرح کردن پرسش های آنها جزو مسایل مهم در این برنامه محسوب نمی شود یا شاید کارکرد رسانه ها از این منظر سلیقه ای و گزینشی است؟!

همچنین قرار بود جلسه ای با حضور این هیئت ساعت 8 صبح امروز در فرمانداری آبادان تشکیل شود که به ساعت 15 موکول شده است و گفته می شود حضور خبرنگاران آن هم به صورت گزینشی در این جلسه در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که بازدیدهای میدانی و سرکشی های صحنه ای همواره بهترین فرصت برای طرح پرسش ها و انتقال اطلاعات صحیح مردمی و کارشناسان از سوی خبرنگاران به مسئولان بوده و باعث تولید خبر به وقت و دقیق می شود. از طرفی حضور خبرنگاران برای جلسات تعیین شده در این گونه برنامه ها نیز به طور معمول فقط به منظور انتقال ماحصل جلسه مسئولان است و فرصت پرسش و پاسخ برای خبرنگاران مهیا نیست.

رسالت خبرنگار و خبرنگاری منتظر ماندن نیست و با وجود کوتاهی برخی مسئولان پیگیر اخبار این برنامه خواهیم شد تا در انجام این وظیفه کوتاهی نکرده باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز