سرپرست مرکز آموزشی، درمانی گلستان اهواز خبر داد:

راه‌اندازی مجدد بخش یوروداینامیک بیمارستان گلستان اهواز

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۴:۲۴:۲۳
کد خبر: ۵۴۵۳۵۴
سرپرست مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز گفت: بخش یوروداینامیک بیمارستان گلستان اهواز پس از بروز سازی و بازسازی مجددا راه اندازی شد.

حبیب آرتی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: سال 1382 یک نمونه از این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی گلستان راه‌ا‌ندازی شد اما متاسفانه از حدود سه سال پیش، علی‌رغم مراقبت‌های خوبی که از این دستگاه قدیمی می‌شد، به علت فرسودگی و نواقص غیر قابل رفع، از رده خارج و بخش یوروداینامیک نیز به دلیل عدم تهیه دستگاه جدید، تعطیل شد.

وی افزود: دستگاه یوروداینامیک علاوه بر امر درمان بیماران، اهمیت بسیاری در بحث آموزش دستیاران دارد؛ به‌طوری که در زمان وجود دستگاه قبلی، مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی گسترده‌ای انجام شد و حدود 8 مقاله و تعداد کثیری پایان‌نامه دستیاری نیز در در این زمینه چاپ و تهیه شد.

سرپرست مرکز آموزشی ئ درمانی گلستان اهواز گفت: با تهیه دستگاه جدید و پیشرفته یوروداینامیک و راه‌اندازی آن در بیمارستان گلستان اهواز، با توجه به این نکته که هم‌اکنون در کل خوزستان یک یا دو دستگاه یوروداینامیک موجود است، کمک بزرگی به منطقه و استان‌های همجوار خواهد بود.

آرتی ادامه داد: به دلیل لحاظ شدن هزینه‌ها و تعرفه‌های دولتی، استفاده از دستگاه یوروداینامیک بیمارستان گلستان اهواز برای بیماران بسیار مقرون به صرفه‌تر و کم‌هزینه تر از مراکز خصوصی و غیردولتی خواهد بود.

وی با با بیان اینکه با کارشناسی و نظرخواهی لازم از اساتید رشته ارولوژی، دستگاه خریداری‌شده از بهترین مدل‌های موجود در دنیا است و در عین کارآمدی این نمونه، کارکردن با آن بسیار ساده و راحت است، تصریح کرد: مطالعه یوروداینامیک ( Urodynamic )، جزو مطالعات پیشرفته رشته پزشکی ارولوژی (جراحی کلیه و مجاری ادراری) است که برای بررسی دقیق عملکرد مثانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نظر شما