رئیس دادگستری خرمشهر گفت:

تخلف انتخاباتی در فضای مجازی، جرم محسوب می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۲۰:۰۴:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۰۰۴
تخلف انتخاباتی در فضای مجازی، جرم محسوب می شود
نعمت الله روشن روان گفت: اگر توسط رسانه ها و یا در فضای مجازی تخلفی انجام شود، قانون گذار آن را جرم تلقی کرده و مجازات در پی دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، نعمت الله روشن روان رئیس دادگستری خرمشهر در نخستین جلسه شورای اداری خرمشهر در سالن جلسات شهید دورقی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: طبق تبصره دو ماده ۳۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری، سیستم قضایی مکلف شده است برای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، ستادی را تشکیل دهد که این ستاد در خرمشهر تشکیل و نخستین جلسه آن نیز برگزار شد که مصوبات آن به طور حتم عملی می شود.

وی به ماده ۶۸ قانون انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: طبق این ماده قانونی، هرگونه استفاده از امکانات دولتی در انتخابات تخلف محسوب می شود.

رئیس دادگستری خرمشهر خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه اظهار کرد: انتظار می رود ماده ۶۸ قانون انتخابات اطلاع رسانی شود و اتخاذ تدابیری همچون تکثیر و در اختیار قرار دادن این ماده قانونی به ارگان ها، در دستور کار قرار گیرد تا نصب العین شود.

وی با بیان اینکه با رسیدن هرگونه خبری مبنی بر تخلف از سوی هر کس پرونده ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل می شود، افزود: قانونگذار، محاکم و دادسرا در این گونه مواقع مکلف به رسیدگی به این موضوعات هستند.

روشن روان در پایان تصریح کرد: اگر هرکس به وظایف محوله خود عمل و وظایف شهروندی را رعایت کند پرونده ای نیز تشکیل نمی شود و این انتخابات نیز همچون انتخابات پیشین به بهترین شکل و با حضور حداکثری مردم برگزار می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز