مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبرداد:

خارج سازی نخستین مغروقه سال جاری از اروند رود

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۵:۳۵:۴۴
کد خبر: ۵۴۶۴۸۵
خارج سازی نخستین مغروقه سال جاری از اروند رود
عادل دریس از خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، عادل دریس مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد ۴۵ متر طول، ۸متر عرض و ۴ متر ارتفاع در محدوده کشتی سازان اروندان قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه مغروقه مذکور از مغروقه های نیمه سخت در اروند رود محسوب می شد گفت: این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاک سازی رودخانه اروند خارج سازی شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه های خارج سازی شده در کارون و اروند به ۱۸۰ فروند رسید، افزود: از سال ۷۲ تاکنون ۵۵ فروند از اروند و ۱۲۵ فروند مغروقه از کارون خارج سازی شده است.

دریس اضافه کرد: این مغروقه طبق قرارداد خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند رود که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است صورت گرفت.

 وی یادآور شد: قرارداد مذکور با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بر اساس این قرارداد تاکنون ۱۷ فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و ۲۲ فروند مغروقه دیگر نیز می بایست خارج سازی شود.

دریس خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۲ فروند مغروقه در رودخانه های اروند و کارون باقی مانده است که خارج سازی آن ها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

 

 

نظر شما