فرماندار آبادان خبر داد:

تایید صلاحیت ۵۷۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهرستان آبادان

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۳:۳۱:۱۲
کد خبر: ۵۴۸۵۲۳
تایید صلاحیت ۵۷۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهرستان آبادان
رئیس ستاد انتخابات آبادان از تائید صلاحیت ۵۷۴ داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: از 191 داوطلب که برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر آبادان نام نویسی کرده اند، 151 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در شهرستان آبادان جمعا 641 نفر داوطلب کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای این شهرستان شدند که در مجموع صلاحیت 574 نفر تایید شد.

ایشان توضیح داد: این تعداد داوطلب شرکت کننده مربوط به ۵۵ روستا و سه شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده هستند.

معاون استاندار خوزستان با بیان پیش بینی 374 صندوق اخذ رای در شهرها و روستاهای شهرستان آبادان افزود: مردم شهر آبادان می توانند در روز انتخابات رای خود را به 186 صندوق اخذ رای پیش بینی شده بیندازند.

فرماندار آبادان تعداد اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای اروندکنار و چوئبده را پنج نفر و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر در آبادان را طبق قانون جدید ۹ نفر اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت چهار هزار و 500 عضو هیات اجرایی در سطح شهرستان اشاره و عنوان کرد: در شهرستان آبادان 220 هزار نفر واجد شرایط رای دادن، هستند.

شهبازی ادامه داد: داوطلبانی که در هیات های اجرایی و یا در هیات های نظارت رد صلاحیت شده اند، می توانند از امروز یکشنبه به مدت چهار روز یعنی تا روز چهارشنبه نسبت به اعتراض و بررسی مجدد پرونده ی خود به هیات نظارت استان خوزستان مراجعه کنند.

شهبازی با یادآوری زمان آغاز تبلیغات داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته، اضافه کرد: تبلیغات داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم اردیبهشت ماه جاری خواهد بود، و تبلیغات رسمی ریاست جمهوری از هشتم اردیبهشت ماه آغاز می شود. 

شهبازی ضمن اعلام حمایت از تجمعاتی که در بستر قانون انجام می شود، خاطر نشان کرد: آنانی که قصد برگزاری تجمعات در قالب نشست ها، همایش ها و مناظرات را دارند توصیه می شود که اقداماتشان را بر اساس آئین نامه تنظیم شده در قانون پیش ببرند و برای دریافت مجوزهای لازم، مراتب را از طریق اداره سیاسی فرمانداری دنبال کنند.

فرماندار آبادان تاکید کرد: دستگاههای دولتی حق ندارند از امکانات دولتی و در ساعات اداری برای تبلیغ به نفع و یا علیه کاندیداها استفاده کنند، این موارد تخلف است و نوع مجازات آن نیز در قانون مشخص شده است.

لازم به ذکر است که، پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و شهرستان آبادان برگزار می شود.

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز