مدیرکل روستایی استانداری خوزستان:

سند توسعه روستایی و عشایری خوزستان تدوین می شود/ راه بزرگترین مشکل روستاییان و عشایر

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۵:۴۸:۳۴
کد خبر: ۵۴۹۸۹۴
سند توسعه روستایی و عشایری خوزستان تدوین می شود/ راه بزرگترین مشکل روستاییان و عشایر
مدیرکل روستایی استانداری خوزستان گفت: تدوین سند توسعه روستایی و عشایری را بر اساس مصوبه هیئت وزیران شروع به کار کرده و مقدمات اولیه آن انجام شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالله حسینی در جلسه شورای عشایر خوزستان اظهار کرد: امکانات امور عشایر خیلی کم است و در زمینه راه های عشایری مشکل داریم و بحث راه یکی از مشکلات اصلی در این حوزه است. به عنوان نمونه در منطقه گردشگری آرپناه لالی که توانمندی بسیار خوبی برای جذب گردشگر است ولی 3 و نیم کیلومتر آن اصلا آسفالت ندارد و در صورت رانندگی در شب امکان بروز تصادف هم هست.

وی افزود: تدوین سند توسعه روستایی و عشایری را بر اساس مصوبه هیئت وزیران شروع به کار کرده و مقدمات اولیه آن انجام شده است. این سند با محوریت اقتصاد روستا و عشایر برنامه ریزی و تدوین می شود.

مدیرکل روستایی استانداری خوزستان تصریح کرد: عرضه مستقیم محصولات عشایری در پنج شهرستان دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر، ایذه و اهواز را پیگیری می کنیم تا بدون واسطه ارائه محصولات داشته باشند و شهرداری مکان های عرضه را تعیین می کند.

حسینی زاده بیان کرد: اشتغال و تسهیلات عشایر را نیز پیگیری می کنیم. احداث کارگاه بسته بندی محصولات عشایری نیز از دیگر اقدامات در دستورکار است.

وی در پایان خبر داد: صنایع دستی عشایر نیز یکی از شاخص های مهم توانمندسازی روستاییان است و برای صادرات آن پیگیری های لازم را انجام می دهیم. طرح های زیربنایی عشایر را نیز بررسی و 18 طرح را در زمینه راه، آب، سرویس های بهداشتی، بهداشت و درمان و همچنین آموزش و پرورش تعیین کردیم.

خبرنگار: مهدی ربیع

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز